Block title
Block content

Açık saçık giyinmek neden yasaklanmıştır, tesettürün farz kılınmasının hikmeti nedir? Risale-i Nur'da bu konuya değinilmiş mi? Bazı belaların bu yüzden geldiği söyleniyor...

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Bir ailenin saadet-i hayatiyesi, koca ve karı mâbeyninde bir emniyet-i mütekabile ve samimî bir hürmet ve muhabbetle devam eder. Tesettürsüzlük ve açık saçıklık, o emniyeti bozar, o mütekabil hürmet ve muhabbeti de kırar..."(1)

Öncelikle tesettür Allah’ın bir emridir. Bu emir yerine getirilmediği takdirde Allah’a karşı gelinmiş olunur ve bu çok büyük bir cürüm ve günahtır. Bir insanın bela ve musibete maruz kalması için ise Allah’ın emrine itaat etmemesi yeter bir sebeptir. İlle de bir hikmet aramak gerekmiyor.

Düşünsene, seni yoktan var edip bütün kainatı ayağına seren bir Allah’a karşı isyan edip Onun emrine itaat etmiyorsun. Bundan daha büyük günah ne olabilir ki. İbadet ve günahlardaki hikmet üzerinden meseleye bakmadan önce bu cihetten bakmak gerekir.

Tesettür insan için fıtridir, açılmak ise gayr-ı fıtridir. Bütün semavi dinlerde ve medeniyetlerde elbise ve örtünmek insani bir ihtiyaç insani bir gereksinimdir.

Açıklık saçıklığa girenlerin onda dokuzu kendisini başka yabani nazarlara pazarlamak hevesini taşır. Yani açık saçıklık kılığına giren on kadından dokuzu kendini ecnebi erkeklere sevdirmeye çalışır ki, bu da karı koca arasındaki güven ve sadakat duygusunu zedeler ve aile hayatının bozulmasına vesile olur.

On kadından ancak bir tanesi kocasından daha yakışıklısını görmediğinden, bu duyguyu taşımadan açılıp saçılabilir. Bu da istisnai bir durumdur, tesettür hükmünü bozmaz.

Bu hüküm aynı ile erkek için de geçerlidir. Yani yirmi adamdan ancak bir tanesi, karısından daha güzelini görmüyor, herkesin karısı mükemmel bir güzellikte değil ki başka açık kadınlara bakmasın.

Kadın ve erkekteki bu hürmet ve sadakati kıran durumu gidermenin en güzel yolu tesettür ve mahremiyete riayet etmektir.

Yine insan öz bacısına karşı şehvetle bakamaz. Çünkü yakın akrabalık bağı şehveti kırar, bu yüzden kız kardeşi erkek kardeşinin yanında başını açabilir, ama bacağını açamaz. Çünkü yüz ve baş akrabalığı anımsatırken bacak ve diğer mahrem yerler anımsatmaz; bu yüzden kız kardeşte olsa şehvani uzuvlarını örtmek zorundadır. Nefis kör olduğu için, bacakta kimlik aramaz anında şehveti harekete geçirir.

Hürmet ve güven sadece karı koca arasında değil aile ve akraba arasında da cari bir husustur. Tesettür nasıl karı koca arasındaki hürmet ve güveni temin ediyor ise, yakın akrabalar arasındaki hürmet ve güveni de temin eder.

Ensest (aile içi yasak ilişki) sapkınlığının temelinde bu açıklık saçıklık illetinin payı büyüktür. 

(1) bk. Lem'alar, Yirmi Dördüncü Lem'a.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

erkandino

Tatmin edici cevap emeğiniz için Allah razı olsun.

Bugün bu yazıyı bir kere daha okumak istedim buyurmuşsunuz ki:

Açıklık saçıklığa girenlerin onda dokuzu kendisini başka yabani nazarlara pazarlamak hevesini taşır. Yani açık saçıklık kılığına giren on kadından dokuzu kendini ecnebi erkeklere sevdirmeye çalışır ki, bu da karı koca arasındaki güven ve sadakat duygusunu zedeler ve aile hayatının bozulmasına vesile olur.

Neden dolayı açık saçık on kadının dokuzu kendisini begendirmek ve pazarlamak hevesi taşır bu oran gerçekten doğrumudur başı açık olanlar gerçekten bu katogoridemidir,günümüzde modern türbanlı dediğimiz kadınlarda kendilerini erkeklere beğendirmek isteyen onda dokuz katogorisine girmiyorlarmı?

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)

Tesettürün moderni olmaz vücut hatlarını belli eden bütün kıyafetler açıklık saçıklık hükmüne girer. Hatta modern türbanlıların durumu daha vahimdir dinin hükmünü de sulandırıyorlar. On adetten dokuzu madem başka erkeklere kendini beğendirmek istemiyor o zaman neden sadece evde süslenip kocasına kendini beğen dirmiyor da tam tersini yapıp evde bakımsız dışarıda bakımlı geziyor.  

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
erkandino
Ben bu konuda bir araştırma yaptım kadınlar kendilerini erkeklere degil diğer kadınlardan daha güzel daha bakımlı daha şık olmaları için süslendiriyorlarmış.bunun en tipik örnegi arnavut düğünleridir.düğünler genellikle kadınlar arasında olmasına ragmen oraya gelenlerin çogunlugu bir düğünde 4 elbise degiştiriyorlar.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
cemdemir
Bu izah bana tesettürün hikmetini daha iyi anlamama yardımcı oldu.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Kadınların Allah'ın emrini başka kadınlara kendini beğendirmek için terk etmeleri pek inandırıcı gelmiyor.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Katreşha

Sanemperestliği şiddetle Kur'an men'ettiği gibi, sanemperestliğin bir nevi taklidi olan suret-perestliği de men'eder. Medeniyet ise, suretleri kendi mehasininden sayıp Kur'ana muaraza etmek istemiş. Halbuki gölgeli gölgesiz suretler, ya bir *zulm-ü mütehaccir veya bir riya-yı mütecessid veya bir heves-i mütecessimdir ki, beşeri zulme ve riyaya ve hevaya, hevesi kamçılayıp teşvik eder.* Hem Kur'an merhameten, kadınların hürmetini muhafaza için, hayâ perdesini takmasını emreder. Tâ hevesat-ı rezilenin ayağı altında o şefkat madenleri zillet çekmesinler. Âlet-i hevesat, ehemmiyetsiz bir meta' hükmüne geçmesinler. 

Risale-i Nur - Sözler(410)

Diğer kadınlara nisbeten süslenmesi yukarda üstad ifade ettiği gibi *riya* olur bu da zaten dinimizde ruhsat alanı bile yoktur ki meşru olsun... 

Selam ve dua ile...

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...