Block title
Block content

"Bazan kelâm küfür görünür fakat sahibi kâfir olamaz." sözünü nazara alarak "şathiye"yi de bu bağlamda düşünebilir miyiz?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Mahv ve sekir: Fenafillâh makamında kendi varlığını hiç görmek ve bu manevi hâlin zevk ve tesirinden ruhi bir coşkunlukla kendinden geçme hâlidir. Şatahat ise, bu durumda söylenmiş mizansız sözlere denir.

Ehl-i sünnetçe makbul (kabul edilen) çok evliyalarda, bu tarz haller ve sözler görülmüştür. "Bazen kelâm küfür görünür fakat sahibi kâfir olamaz." sözü de bu durumda olan veli zatlar için söylenmiştir.

Sekir, yani manevi sarhoşluk içinde olmayan normal insanların şathiye tarzı sözler sarf etmesi ise küfür ve şirk olur. Yani şathiye mahv ve sekir halinin bir sonucudur, sekir hali olmadan şathiye olmaz...

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

Nurun fedaisi
Bizim bir hocaya dedim bunu.. dedi sonradan niye değiştirmemişler.. Değiştirebilirdiler.. Cevap verirseniz sevinirim.. Selam ve dua ile..
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Nurun fedaisi
Sorduğum soruya cevap veri iniz için Allah razı olsun.. Peki bu kimseler daha sonradan neden değiştirmişler?.. Sekr hali geçtikten sonra neden aynı kalmış anlayamadım?.. Cevap verirseniz sevinirim.. Selam ve dua ile..
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Bu tarz şatahatlar yazılı eserlerden ziyade sözlü olarak naklonulmuştur.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...