Block title
Block content

Bir cemaatte, devlette, fabrikada, şirkette vs. ism-i Kuddüs nasıl tecelli eder?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Kuddüs isminin, maddi ve manevi olmak üzere iki tecellisi vardır. Maddi tecellisi; temizlik ve paklık şeklinde tezahür ediyor. Manevi tecellisi ise; güzel ahlak, kalp temizliği, iman ve ibadet şeklinde tezahür ediyor.

Kuddüs isminin maddi tecellisi, en küçük cisimden tut, ta en büyük cisme kadar, hepsinde temizlik ve paklık suretinde tecelli ediyor. İnsan vücudunda kanı temizlediği gibi; denizleri, karaları ve uzayı da aynı tecelli ile temizliyor.

Yine manevi tecellisi, bir ferdin ahlak ve kalbinde tecelli ettiği gibi; bir hane, bir mahalle, bir şehir, bir ülkede de aynı şekilde tecelli ediyor. Fertte hususi ederken, cemaatte külli olarak tecelli ediyor. Bir cemaat ve cemiyette, güzel ahlak ve iman hükmediyorsa, o cemiyet ve cemaatte; Kuddüs ismi tecelli ediyor demektir.

Yine devlette de, iktisat ve adalet hükmedip, insanlara her alanda güzel hizmetler veriyor ise; biz bu devlete şeffaf ve temiz devlet deriz. Bu da bir nevi, Kuddus isminin bir tecellisi sayılır.

Fabrika ve şirketler, aynı manayı mikro şeklinde üzerinde gösterir. Yani fabrika ve şirket, devletin küçük bir modeli olmasından dolayı, devlette azami olarak tecelli eden şeyler, burada asgari olarak tezahür ve tecelli eder. Temiz şirket, temiz yönetim, temiz ve helal ticaret; Kuddüs isminin bir tecellisidir.

İlave bilgi (sesli ve görüntülü sohbet) için tıklayınız:

İsm-i Azam Dersleri-1, İsm-i Kuddüs

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Birinci Nükte | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 5781 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

karolin
Ben insan dışkısının neden dolayı yaratıldığını anlayamazdım.Mesela yiyecekleri yesek ve içimizden güzel bir koku ile kazurat çıkıp gitse,idrar ve büyük çiş olmasa daha güzel olmaz mıydı diye çok düşündüm: Sonra şu mana açıldı:Mademki mevcudat hayırdır,elbette dışkı da hayırdır.Eğer dışkı olmasaydı;temizliğin kıymeti anlaşılmazdı.Herşey temiz olsa,insanlar maddeten temiz olsa,o zaman temizliğin kıymeti kalmazdı.Yani bu kazuratlar,Allahın Kuddüs ismine hizmet ediyor.Eğer bu bedeni kirler olmasaydı ,Allahın Kuddüs ismini bilmeyecektik.Nasılki hastalıklar Şafi ismine hizmet ediyor,bu kazuratlar (dışkı demeye hicap ediyorum) Allahın Kuddüs ismine hizmet ediyor dersek doğru olur mu?Ahirette Cennet temiz olacağından Kuddüs ismi de tezahür etmeyecek..Doğru muyum?.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
karolin
2.sorum:Dışkının şöyle bir manası da var: İnsan dışkı çıkaran bir varlık olduğuna göre ilah olamaz.Çünkü İlah olan pislikten münezzeh olması gerekir.Eğer, bu gibi kazuratlar insanda görülüyorsa,insanın ilahlık dava etmesinin abesiyeti ortaya çıkar..Doğru muyum? Önceki yorumumu (1) ve bunu (2) olarak değerlendirip,doğruysam beni onaylayın.Selametle kalın..
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Doğru bir bakış açısı.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
hamditas
cennet çok temiz bir yer olduğundan dolayı Kuddüs ismi otomatik olarak tecelli etmiş oluyo
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...