"Bir tek muhbirin yalan olabilir haberiyle yüzde bir tek ihtimal-i tehlike ve bir ay hapis imkânı bulunan..." cümlesini açar mısınız, “bir ay”dan kasıt nedir?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"İki yolun -hadsiz muhbirlerin kat'î ihbarları ile- en kısa ve kolayı ve yüzde yüz Cennet ve saadet-i ebediyeyi kazandıranı bırakıp en dağdağalı ve uzun ve sıkıntılı ve yüzde doksan dokuz Cehennem hapsini ve şekavet-i daimeyi netice veren yolunu ihtiyar ettiği halde, dünyada iki yolun, birtek muhbirin yalan olabilir haberiyle yüzde birtek ihtimal-i tehlike ve bir ay hapis imkânı bulunan kısa yolu bırakıp, menfaatsiz -yalnız zararsız olduğu için- uzun yolu ihtiyar eden bedbaht, sarhoş divaneler gibi, dehşetli ve uzakta görünen ve ona musallat olan ejderhalara ehemmiyet vermez, sineklerle uğraşıyor, yalnız onlara ehemmiyet verir derecede aklını, kalbini, ruhunu, insaniyetini kaybetmiş oluyor."(1)

İnsanın dünya hayatında en küçük bir zarardan korunmak için, bir kişinin bu zarar olabilir demesini dikkate alması ve yolunu değiştirmesini akıl gerektirirken, yüzde yüz ebedi zarar diyen binlerce doğru ve sadık insanların ihtar ve ikazını ciddiye almaması, hakikaten düşündürücü bir durumdur.

Buradaki bir ay hapisten maksat; dünyanın küçük ve basit zararlarına kinayedir. Yani dünya işlerinde birisi bize dese "şu işi yaparsan bir ay hapis verirler", biz hemen o işten uzaklaşırız; ama yüz binlerce peygamberler küfür ve fısk yolunda bir ay değil, ebedi hapis riski ve tehlikesi var demelerine rağmen, insanların ekserisi bunu dikkate almıyorlar.

(1) bk. Şualar, On Birinci Şua, İkinci Mesele.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?

Yorumlar

Rustemov

"Yüzde doksan dokuz Cehennem hapsini ve şekavet-i daimeyi netice veren yolunu ihtiyar ettiği halde;

1.Yuzde doksan dokuz cehennem hapsini ateist ve inkarcılar için ve şekavet-i daimeyi yani kabirde kiyamete kadar işkence ve azap görmeyi sefahet yolunu ihtiyar edenler için duşunmek doğrumudur ? Çun ki insan'ın sefahette gitmesi imansız gitmesine sebep olduğu için şekavet-i ebediyeye sebep olabilir.İnkarcılar ise zaten hem kabirde hem de cehenemmde sonsuz azap beklemektedir.

2.Namazsız niyazsız sadece inandım deyip ömrü günah ve sefahat içinde geçmiş bir insan imanlı ölebilir mi acaba ? Çünkü nurlardan okuduğumuz kadarıyla insanlar günahlara girdikçe imanı zarar görüyor günahta ısrar ettikçe kalbi kararıyor imanı sadece cüzi bir tasdikten ibaret kalıyor son nefeste şeytan çok kolay bi şekilde aldatabilir o imanı çalabilir.Bu yuzden sefahet yolunu ihtiyar edenler için ebedi hapis riski ve tehlikesi vardır demek bence doğrudur.

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.

BENZER SORULAR