"Çünkü zevâl bulan eşya ile beraber, esbabları dahi kayboluyor." cümlesini açıklar mısınız?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Eşya nasıl zevale ve yok olmaya mahkûm ise, sebepler de aynı şekilde zevale ve yok olmaya mahkûmdur. Zevale ve yokluğa mahkûm olan sebeplerin, onlara bağlanan neticeleri ve meyveleri yoktan ve hiçten icat etmesi mümkün değildir.

Sebepler de onlara bağlanan neticeler de zeval ve yokluktan münezzeh olan Allah’ın icadı ve yaratması ile varlık sahasına çıkıyorlar ve yine O’nun yok etmesi ile de yokluğa ve zevale gidiyorlar. Zevale ve yokluğa mahkûm olan hiçbir şey, İlah ve yaratıcı olamaz.

Mesela; elma, ağaçtan çıkıyor. Burada elma netice, ağaç ise elmaya bir sebeptir. Elma nasıl zevale mahkûm ise, elmaya vasıta ve sebep olan ağaç da zevale mahkûmdur.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?

Yorumlar

mezunburak
Şöyle de anlayabiliriz: O 4 unsur hala dünyada olmasına rağmen yaratılan bir meyveyi ya da bir canlıyı ölümden kurtaramaması gösteriyor ki o sonuçlar,yaratılanlar o sebeplerin hakiki malı değildir.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
EbedEbed
Şu açıdan da bakılabilir; Ağacın meyvesi zeval buluyor. Sonbaharda meyvenin esbabı olan yapraklar ve dallar da kuruyup zeval buluyor. Elementler de zeval buluyor. Ertesi sene tekrar esbab ve neticeleri yaratılıyor. Demek meyve esbabın değil.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.

BENZER SORULAR

Yükleniyor...