Block title
Block content

"Dalâlet ve şer ve musibetler ve mâsiyetler ve belâlar gibi bütün çirkinliklerin esası, mayası ademdir, nefiydir..." Gayrimeşru eğlenceler nasıl ademî oluyor, açıklar mısınız?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Günah ve haram eğlencelerin aslı ademdir." cümlesini şu şekil de anlamak mümkündür:

Günah sevabın zıddıdır. Dolayısı ile günah işleyince sevabın kaybolması vardır. Mesela, içki ve zinaya sabreden birisi büyük bir hayır ve sevap kazanıyor, hatta ayetin ifadesi ile ittika / takva ile amel etme makamına erişiyor. Şayet sabretmez ise, bu hayır ve sevabı kaybettiği gibi ittika gibi Allah katındaki önemli bir mevkii de kaybetmiş oluyor ki, ademin özü kaybetmektir ve günahkarlar bu günahı işlemek ile çok şeyleri kaybediyorlar.

Burada "Günah işlemek ademidir." derken, günahı işleyen hiçbir eylem ya da fiil yapmıyor anlamında denilmiyor. Elbette günahta da bir fiil bir eylem var, hatta bu fiil ve eylemi yaratan da bizzat Allah’tır. Ama bu eylemin sonucunda insan kendi elleri ile çok hayır ve güzellikleri yok ediyor. Bu cihetle her haram ve günah özü itibarı ile ademdir.

Özetle, günah ve haramlar bizatihi adem olmasalar da neticeleri ve kaybettikleri büyük hayırlar noktasından ademidirler. Özellikle -Allah korusun- günahlar sayesinde rızay-ı Bariyi kaybetmek, ademlerin en büyüğü ve tehlikeli olanıdır.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş
BENZER SORULAR
Yükleniyor...