Block title
Block content

"Elbette Risale-i Nur’un kudsî hizmetinde ve cihana değer uhrevî neticelerine mukabil, merdâne ve fedakârâne cesaret gösterip sadakatinizi muhafaza edersiniz." ifadesinin geçtiği yeri izah eder misiniz?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Şimdi, bundan on dakika evvel, cesurca, fakat kalemsiz iki adam, Risale-i Nur dairesine biri birisini getirdi. Onlara dedim ki: 'Bu dairenin verdiği büyük neticelere mukabil, sarsılmaz bir sadakat ve kırılmaz bir metanet ister. Isparta kahramanlarının gösterdiği harikalar ve cihan-pesendâne hidemât-ı Nuriyenin esası, harika sadakatleri ve fevkalâde metanetleridir. Bu metanetin birinci sebebi, kuvvet-i imaniye ve ihlâs hasletidir. İkinci sebebi, cesaret-i fıtriyedir.'

"Onlara: 'Siz cesaretle ve efelikle tanınmışsınız ve dünyaya ait ehemmiyetsiz şeyler için fedakârlık gösterseniz; elbette Risale-i Nur’un kudsî hizmetinde ve cihana değer uhrevî neticelerine mukabil, merdâne ve fedakârâne cesaret gösterip sadakatinizi muhafaza edersiniz.' dedim. Onlar da tam kabul ettiler."(1)

Bazı insanlar yaradılıştan cesur ve gözü pek olurlar. Cesurluğun da yerinde kullanılması gerekir. Cesareti iman ve ibadet dairesinde kullanırsak büyük bir sevaba ve fazilete nail oluruz, aynı cesareti dünyanın geçici ve önemsiz işlerinde kullanırsak, bu cesaretin Allah katında hiçbir değeri ve kıymeti olmaz.

Yukarıdaki ikinci paragrafta, dünyanın basit ve önemsiz işlerinde cesurca hareket eden efeler; elbette ahirete ve Allah’ın rızasına taalluk eden konularda daha cesur daha gözü pek daha sağlam ve sadakat göstermelidirler ya da gösterirler demektir.

"Allah" demenin yasak olduğu o zaman diliminde, böyle cesur efelerin iman hizmetine sahip çıkması ve Risale-i Nurların neşrinde cesurca davranması, elbette beklenen bir davranış şeklidir.

Özetle, dünyanın basit ve önemsiz işlerinde cesurca hareket eden efelerin, ahiret işlerinde korkakça hareket edip iman hizmetine sahip çıkmaması düşünülemez demektir. 

(1) bk. Kastamonu Lahikası, 98. Mektup.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: 98 | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 759 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

karolin
Allah demenin yasak olduğu zamanda EFELER nasıl mukabele ederdi.Yasak olan bir şeye karşı çıkan kanun nezdinde suçlu olur.Bu da efeleri suça itmez mi?
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Yasağı ve suçu göze alarak Allah demek efeliğin şanındandır.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...