Block title
Block content

"Evet, şu inşikak-ı kamer, çok tariklerle mütevatir bir surette, İbni Mes'ud, İbni Abbas, İbni Ömer, İmam-ı Ali, Enes, Huzeyfe gibi pek çok eâzım-ı Sahabeden müteaddit tariklerle haber verilmekle..." Huzeyfe'nin bunu söylemediği, dolayısıyla ahad yolla geldiğini savunanlar var; bilgi verir misiniz?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Hem Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın mütevatir ve kat'î bir mucize-i kübrâsı, şakk-ı kamerdir. Evet, şu inşikak-ı kamer, çok tariklerle mütevatir bir surette, İbni Mes'ud, İbni Abbas, İbni Ömer, İmam-ı Ali, Enes, Huzeyfe gibi pek çok eâzım-ı Sahabeden müteaddit tariklerle haber verilmekle beraber, nass-ı Kur'ân'la, اِقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانْشَقَّ الْقَمَرُ  ["Kıyamet yaklaştı, ay yarıldı. Onlar ise, ne zaman bir mucize görseler yüz çevirir ve 'Bu daimî bir sihirdir.' derler." (Kamer, 54/1-2)] âyeti, o mucize-i kübrâyı âleme ilân etmiştir. O zamanın inatçı Kureyş müşrikleri, şu âyetin verdiği habere karşı inkârla mukabele etmemişler, belki yalnız 'Sihirdir.' demişler."

"Demek, kâfirlerce dahi kamerin inşikakı kat'îdir. Şu mucize-i kübrâyı, şakk-ı kamere dair yazdığımız, Otuz Birinci Söz'e zeyl olan Şakk-ı Kamer Risalesine havale ederiz."(1) 

Görüldüğü gibi ayın ikiye bölünmesi mucizesi, bir yolla değil mütevatir bir yolla nakledilmiştir. İbni Mes'ud, İbni Abbas, İbni Ömer, İmam-ı Ali, Enes, Huzeyfe raviler arasında yer alıyor.

Abdullah İbni Mes’ud tariki; Buhârî, Tefsîr (54) 1; Müslim, Sıfâtu’l-Münafikîn 44-45; Tirmizî, Tefsîr 54.

Abdullah İbni Ömer tariki; Müslim, Sıfâtu’l-Münâfikîn 45. Tirmizî, Tefsîr (54) 1; Müslim, Sıfâtu’l-Münâfikîn 48.

Abdullah İbni Abbas tariki; Buhârî, Menâkıb 27, Menâkıbu’l-Ensâr 36, Tefsîr (54) 1; Müslim, Sıfâtu’l-Münâfikîn 48.

Enes İbni Malik tariki; Buhârî, Menâkıb 27, Tefsîr (54) 1, Menâkıbu’l-Ensâr 36; Müslim, Sıfâtu’l-Münâfikîn 46; Tirmizî, Tefsîru Sûre 54;

Huzeyfe İbnu’l-Yeman tariki; et-Taberî, Câmiü’l-Beyân 27:51; Abdurrezzâk, el-Musannef 3:193-194; Ebû Nuaym, Hilyetü’l-Evliyâ 1:280-281.

Cübeyr İbni Mut’im tariki; Tirmizî Tefsîru Sûre 54; Müsned 4:82; İbni Hibban, es-Sahih 14:422.

Pek çok müfessir “Ve Ay yarıldı.” ayetinin tefsirinde, bu hadisenin nüzul sebebi olduğu konusundaki ittifak etmişler. Bunlardan bazılarıdır şunlardır:

El-Vâhidî, el-Vecîz fî Tefsîri’l-Kitâbi’l-Azîz 1:370; et-Taberî, Câmiu’l-Beyân 2784-87; el-Kurtubî, el Câmi’ li Ahkâmi’l-Kur’ân 17:126-127; es-Suyûtî, ed-Dürru’l-Mensûr 7:672. 

"Bu mucize ahad yolla gelmiş." diyen ya bilmiyor ya da bilerek inkâr ediyor. Böyle cahil ya da sapkınlara değil, gerçek alimlere itibar etmek gerekiyor. 

(1) bk. Mektubat, On Dokuzuncu Mektup, On Yedinci İşaret.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: On Yedinci İşaret | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 489 | Word indir | Pdf indir
Paylaş
BENZER SORULAR
Yükleniyor...