Block title
Block content

"Görürsün en ziyadarın, zekâvette alemdarın,.." Buradaki "en ziyadar" ve "zekavette alemdar" kime, nasıl işaret ediyor?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Geçen Sözler hakikattir, sakın şaşma, hududundan hazer aşma.
Ecânip fikrine sapma, dalâlettir kulak asma, eder elbet seni nâdim."

"Görürsün en ziyâdârın, zekâvette alemdârın,
O hayretten der daim: "Eyvah, kimden kime şekvâ edeyim, ben dahi şaştım!"
(1)

"Ecanip" kelimesi ile işaret edilen şey, vahye bedel aklı merkeze alan felsefedir.

Semavi vahyi bırakıp aklı esas alan felsefenin peşine takılırsan, küfür ve şirk karanlıkları içinde şaşkın bir şekilde yolunu kaybeder cehenneme yuvarlanırsın. Bu da nihayetinde insanın en büyük pişmanlık sebebidir.

Aklı ölçü alan felsefe içinde en aydınlık en akıllı en etkili olanlar Aristo, İbn-i Sina ve Farabi gibi filozoflardır. Ki bu filozoflar bile akılları ile karanlık içinde kalmışlar, Allah’ı hakkı ile tam bulamamışlardır. Kendilerine bile yol bulmaktan aciz olan bu şaşkınların arkasından gidilir mi hiç?!.

Mesela, Aristo gibi zekası ile nam salmış bir filozof Allah’ı ilk sebep olarak kabul ediyor, ama kainat üzerindeki uluhiyet ve rububiyetini göremiyor ve inkara gidiyor. 

(1) bk. Sözler, On Yedinci Söz, Siyah Dutun Bir Meyvesi.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: On Yedinci Sözün İkinci Makamı | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 412 | Word indir | Pdf indir
Paylaş
BENZER SORULAR
Yükleniyor...