Block title
Block content

"Hâlık, bütün mevcudatla kendini sevdirmek ve zîşuur mahlûklarından mukabele istediğinden, o zîşuurların namına birisi o geniş tezahürât-ı rububiyete karşı geniş bir ubudiyetle mukabele edip, ber ve bahri cezbeye getirecek,.." İzah eder misiniz?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Allah, kainattaki nihayetsiz hikmet tecellileri ile kendini bize tanıttırmak istediği gibi, nihayetsiz ikram ve nimetleri ile de bize kendini sevdirmek istiyor. Allah’ın bu sonsuz tanıtmak ve sevdirmek icraatına karşı, insanların da buna tanımak ve sevmek ile mukabele etmesi gerekir. Bu tanımak ve sevmek karşılığını en mükemmel ve kamil bir şekilde icra eden peygamberler ve ümmetleri ve peygamberlerin reisi olan Hazreti Peygamber Efendimiz (asm) ve onun ümmeti olmuştur.

Evet, Peygamber Efendimiz (asm) bütün kainatın ışığı, bütün insanların rehberi unvanı ile bütün şuur sahiplerinin yüzünü Allah’a çeviriyor. Kainatın sırlarını ifşa edip insanlara ders veriyor. Sema ve arz üzerinde yazılmış marifet nurlarını ve muhabbet pırıltılarını insanlığa göstererek insanlığın yüzünü Allah’a marifet ve muhabbet etmeye çeviriyor. İnsan aleminde hayatı ve kainatı anlamlı hale getirtiyor. Allah’ın kainat üstündeki geniş tedbir ve terbiyesine mukabil insanları iman ve kulluğa çağırarak o tedbir ve terbiyeye karşılık verdiriyor.

Şayet Hazreti Peygamber (asm) olmasa, Allah’ın kainat üzerinden gönderdiği mesajlar anlaşılmaz ve manasız kalırdı. İnsanlar takdir ve teşekkürlerini Allah’a değil tabiata ve sebeplere verirlerdi. Şimdi bile insanların çoğu bu hakikati idrak edemiyor iken, bir de onun hiç olmadığı bir alemde küfür ve şirk tam manası ile insanları mahkum ederdi.

Sorudaki kısmı okumak için tıklayınız:

Lem'alar, Otuzuncu Lem'a, Üçüncü Nükte.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

halili
İnsanların kendini başka insanlara sevdirmek istemesi hoş görülmezken Allahın kendini insanlara sevdirmek istemesi hususu.. ve yine insanların kendini diğer insanlara ispatlamaya çalışması hoş görülmezken Allahın kendini insanlara ıspatlamaya çalışması ve yine insanların kendini övmesi hoş görülmezken Allahın kendini övmesi hususlarını izah eder misiniz
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Allah'a ait bir sıfatı insan kendine yakıştırmak istediği için çirkin bir duruma düşüyor. Mesela kibir Allah'a ait bir sıfattır insan bu konuda kibirlenirse haddini aşmış oluyor. Yoksa kibir ve kibriya mutlak anlamda çirkin değildir. Allah'ın kendini tanıtmak ve sevdirmek istemesi İlahi bir şuunattır.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
oğuzhangözüpek

**Ben gizli bir hazine idim,BİLİNMEK TANINMAK İSTEDİM’’’’ Hadisi KUDSİ'si meseleye ışık tutar sanırım. İnsana verilen sıfat ve kabiliyetler ,İmtahan vesilesi olurken aynı zamanda RABBİMİZİ DE bilmemize ve anlamamıza yardımcı olmaktadır. Tıpkı,günümüzde tespit edilen ,KEŞFEDİLEN KAİNATIN yaratılışındaki derin İLİM VE KUDRETİN sırları gibi. Mesela bir DNA molekülüne, üç MİLYON sayfalık ŞİFREYİ yerleştiren ALLAH’ın ; tüm yaptıklarımızı nasıl HIFZ ettiğini kolayca anlamamız gibi.Keza BİLGİSAYAR RAM ‘ leri,HARD DİSKLERİ 'de aynı kategoride düşünülebilir.
Allah’ın görmesi ve bilmesi nasıl farklı ise, GURUR VE KİBİR tanımlamaları da o şekilde farklıdır. insandaki gurur ve kibir yerinde ve zamanında sergilendiğinde VAKAR olur. Ama gereksiz bir ÖĞÜNME, BÜYÜKLENME olursa işte O KİBİR dediğimiz , İBLİSE has nefsani bir HASLET olur.
Bu nedenle; Nasıl ki , Bizim ŞAHİTLİĞİMİZE ihtiyacı olmadığı halde-belki bizim ihtiyacımız olduğu için- KELİMEYİ şehadet ile ALLAH’ın varlığına şahitlik ediyorsak, Aynı şekilde ALLAH’IN bizlerden hoşnud olmasını ,kendini bize sevdirmek istemesini de bu çerçevede düşünebiliriz. 
ALLAH’IN kendini bizlere ,biz kullarda olduğu gibi acziyetten doğan bir SEVDİRME ile İSPATLAMAY A çalışması sözkonusu olamaz. ‘’Çalışması ‘’ifadesi bir gayret ve efor sarfetmeyi içerdiği için ,NAKIS bir tanımlama gibi görünmüş.Ne yapalımki RABBİMİZİ ve Çevremizi anlayabilmek için Kullandığımız ifadeler de biz İNSANLARA özgü. Bu nedenle İfadelerdeki NAKISLIK ,İnsanlığımıza özgü yoksa RABBİZMİZE DEĞİL.
YÜCE ALLAH’IN her ismi ve Sıfatı MUTLAKİYET sıfatı ile SONSUZ BİR ÇERÇEVEDE düşünülmesi gerekir. ALLAH ismi de zaten EL –İLAH yani MUTLAK İLAH veya MUTLAK TANRI anlamına gelmektedir. 
Şöyle bir İRONİ yapayım. ALLAH nerede diye bir soru sorulsa şöyle bi CEVAP verebiliriz:
ALLAH ‘’biz insanların derecelendirmesine göre’’ EKSİ(-) 273,16 Celsius enerji eşiğinin ötesindedir (bu ÖTELİĞİ fiziksel mekan anlamında algılamayınız).NİÇİNMİ ? Bu sıcaklık mutlak sıcaklık derecesi olup ,bu derecede tüm enerjik,kimyasal,fiziksel ,IŞIK,SES,ELEKTOMANYETİK,HAYAT faaliyetler vs vs gibi aklınıza ne gelirse DURMAKTADIR. Aslında MUTLAK DONMA veya mutlak SIFIR BU DEĞERDİR.ÖTESİ bizim için GAYB dır. Yani şu gördüğümüz FİZİKSEL KAİNAT bu değerden sonra VARMIDIR,YOKMUDUR varsa nasıldır bizce MEÇHUL, yani GAYB dır. GAYBIDA sadece ALLAH bilir.
ALLAH CC Hepimizin YAR ve YARDIMCISI olsun.

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Ziyaretçi (doğrulanmadı)
"EKSİ(-) 273,16 Celsius enerji eşiğinin ötesindedir" bu doğru bir tanımlama değil. inanmayan insanlara bir cevap olsun diye Allah celle celalüha hudud çizmek olmuş. O, Evvel (herşeyden önce var olan)dır, Âhir (herşeyin helâkinden sonra bâki kalan)dır, Zâhir (delilleriyle varlığı apaçık olan)dır ve Bâtın (akılların O’nu idrâk edemediği, Zât’ının hakikati bilinmeyen)dir. Ve O, herşeyi hakkıyla bilendir. Hadid 3.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...