Block title
Block content

"Hayat, bütün cihazatıyla ve cihâtıyla şükür ve ubudiyet ve tesbihin menşe ve medarı olduğundandır ki, irade-i hassaya hicap olan yeknesaklık ve kaidelik ve rahmet-i hassaya perde olan vesâit-i zâhiriye konulmamıştır." İzah?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Hayatın gerçek neden ve sebebi, bilim tarafından tam olarak ya da dört başı mamur bir şekilde keşfedilmiş ya da tarif edilmiş değildir. Hayata gösterilen neden ve sebepler hep afaki ve tahminidir. Bilim anne karındaki cenine hayatın ne zaman girdiğini bile tam net ifade edemiyor.

Çünkü hayat nimetler içinde en büyüğü en önemlisi ve şükrü gerektiren en kapsamlısıdır. Bu yüzden Allah hayat nimetini somut ve görünür bir sebebe bağlayıp sıradanlaştırmamıştır. Şayet hayat nimeti güneşin her sabah belli bir saatte doğduğu gibi belli bir kaideye bağlanmış olsa idi, o zaman hayatın kıymet ve değeri saklı kalacaktı.

Hayat öyle bir nimettir ki, elektriğin makineleri çalıştırdığı gibi hayat da insan mahiyetinde bulunan bütün maddi ve manevi duygu ve cihazları çalıştıran ve işlettiren bir nimettir. Göz hayat ile görür, kulak hayat ile işitir, dil hayat ile tadar, burun hayat ile koklar, kalp hayat ile atar, vicdan hayat ile işler vs...

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: On Altıncı Lem'a | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 1288 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

drerkan
Üstad Hazretleri sinekleri pireleri öldürmeyin diyor.Hakeza Allah dostları hep aynı ihtimamı göstermiş.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...