Block title
Block content

"Hem niçin ehl-i fikir ve nazar, herbiri kat'î burhanla hak telâkki ettikleri efkârlarında, birbirine mütenakız bir surette hakikati görüyorlar ve gösteriyorlar; bir hakikat niçin çok renklere giriyor?" Örnek verir misiniz?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Birinci Sır: Evliya niçin usul-i imaniyede ittifak ettikleri halde meşhudatlarında, keşfiyatlarında çok tehalüf ediyorlar. Şuhud derecesinde olan keşifleri bazan hilâf-ı vaki ve muhalif-i hak çıkıyor. Hem niçin ehl-i fikir ve nazar, herbiri kat'î burhanla hak telâkki ettikleri efkârlarında, birbirine mütenakız bir surette hakikati görüyorlar ve gösteriyorlar; bir hakikat niçin çok renklere giriyor?"(1)

Mesela, hak ve muteber olan Fahreddin Razi Ehl-i sünneti temsilen "Eşyanın hakikati sabittir." derken, yine hak ve muteber olan İbn-i Arabi vahdet-i vücut mesleğince eşyanın vücudunu yok kabul ediyor. Her ikisi de hak, her ikisi de muteber evliya ve alimler.

Hatta bir çok makbul ve muteber evliyanın, yine makbul ve muteber alimlerin fetvası ile idam edildiği tarihle sabittir.

(1) bk. Sözler, Yirmi Dördüncü Söz, İkinci Dal.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: İkinci Dal | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 2045 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

Ziyaretçi (doğrulanmadı)
cümle açıklamalarında ehl-i fikir ve nazara felsefeyi veriyorsunuz .burda ise ehl-i fikire misal olarak evliyaları vermişsiniz tezat yok mu nasıl anlamalıyız
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (editor)
"Paragrafta muteber zatların bir biri ile zıt mesleklerde gitmesine örnek verilmiştir yoksa tasnif dikkate alınmamıştır."
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Ziyaretçi (doğrulanmadı)
anladığım kadarıyla biz burdaki ehl-i fikir ve nazara feylesofları değil de muhakkikin-i ulemayı vereceğiz teşekkürler
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...