"İnsan en çok sevdiği ya da en çok istediği şeyle imtihan olur." sözü doğru mudur? Doğruysa, Risalelerde de çokça geçen, "Allah ısrarla isteyenleri sever." sözüyle çelişmiyor mu? Burada ölçü ne olmalıdır?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Evvela, Risale-i Nurlarda "Bir şeyi alana kadar ısrarla dua et." mealinde bir ibare geçmiyor. Genel anlamda duanın bir ibadet, hatta ibadetin de özü ve ruhu olduğu vurgulanıyor. Risale-i Nurlara baktığımız zaman dua bir alışveriş aracı değil, insanın aczini ve fakrını anlayarak, Rabbine karşı bir arz-ı ubudiyet etmesi şeklinde tarif ediliyor.

İkincisi,

"Şüphesiz ki Allah, ısrarla dua edenleri sever." (1)

anlamındaki hadis, bir şeyi ısrarla istemek değil, duada devamlılık ve sebata işaret ediyor. Yani dua ibadetinde ısrarlı olmakla, dua içinde istenilen bir şeyde ısrar etmek farklı şeylerdir. Duada ısrar etmek güzel iken, bir şeyi istemekte ısrar etmek, ibadet ve tevekkülün zarafetine uygun değildir.

Üçüncüsü, insanın sevdiği şeylerle imtihan edilmesi doğrudur. Bu, ayette şu şekilde ifade ediliyor:

"Biliniz ki mallarınız ve evlatlarınız, sadece birer imtihan konusudur. Büyük mükâfat ise, âhirette Allah nezdindedir."(Enfal, 8/28)

Malum olduğu üzere insanın en sevdiği şey mal ve evlattır ki, bunlar da imtihanın en çetin alanlarıdır.

(1) bk. Beyhakî, Şu'abü'l-Îmân, er-Ricâ Minallah, No: 1108.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Yorumlar

dolunayışık
Benim sormak istedigim soruda buna ek olarak O zaman şöyle bir sonuç çıkartıyorum.İmtihan olacak diye eşimi ve çocuğumu sevmemelimiyim?
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Eşini ve çocuğunu Allah adına ve hesabına sevebilirsin. Şayet Allah adına sevemiyorsan ve bunlar seni hak yoldan saptıyorsa o zaman evlat ve eş bir imtihan bir fitne oluyor. Çok insanlar evladıma mal biriktireceğim diye harama giriyor ya da dünyaya dalıp ahiretini perişan ediyor.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.

BENZER SORULAR

Yükleniyor...