Block title
Block content

"İptida ve intiha-i terakkiyat-ı hayat-ı Ahmediyenin ünvanları olan leyle-i Regaib ve leyle-i Mirac..." cümlesini nasıl anlamalıyız?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Leyle-i Regaibin kudsiyetini ve Hazret-i Risaletin bir derece, bir cihette âlem-i şehadete teşrifinin umum kâinatça ve bütün asırlarda nazar-ı ehemmiyette ve Rahmeten li'l-Âlemîn olduğunu ispat etti ve kâinat o geceyi alkışlıyor diye gösterdi."(1)

Üstad Hazretlerinin bu ifadelerinden; Peygamber Efendimiz (asm)'in Regaib Gecesi'nde şehadet alemine adım attığını ve bu adımla manevi terakkinin başladığını anlıyoruz. Yani bir cihetle Regaib Gecesi, Peygamber Efendimiz (asm)'in manevi terakki ve yolculuğunun ilk başlangıcı ve ibtidası hükmündedir.

Elbette Peygamber Efendimiz (asm)'in bu terakki sürecinin ve seyrinin bir de nihayeti ve şahikası olmak gerekir ki; bu terakkinin en zirve noktası ve en yüce makamı Miraç Gecesi ve o gecede mazhar olduğu nimet ve ihsanlardır. Miracın en üst seviyesi ise; Peygamber Efendimiz (asm)'in kab-ı kavseyn makamında, Allah’ın kelam ve rü’yetine mübarek cesedi ile beraber mazhar olmasıdır ki; bu da terakkiyatın intihası, yani en son ve zirve noktasıdır. Bu makam ve bu şahika, Hazret-i Risalet'ten başka kimseye nasip olmamıştır. Bu makama erişmekle manevi terakkinin en son makamına varmış oldu.

Özet olarak; Regaib Gecesi bu terakkinin başı, Miraç da bu terakkinin şahikasıdır.

(1) Emirdağ Lâhikası-I, 16. Mektup.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

Gökyüzü
En sonunda merak ettiğim sorunun cevabını buldum. Rabbim ebeden razı olsun, hizmetinizde şevkiniz daim olsun.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...