Block title
Block content

İslam tarihinde hak adına hareket eden grupların, zamanla içtihat farklılığı ile birçok gruba ayrılıp hizmet etmişler. Bununla birlikte şahsi his ve duygular da karışabilir de, Nur cemaatindeki ayrılmaların nedeni nedir?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Herkes, bulunduğu şartlar içinde imtihan ediliyor. Yaşanmış ve geçmiş hadiseler için, gelecek adıne ders almak gerekirken, geçmişe de kaderin bir cilvesi olarak bakmak ve gereksiz olarak gündeme getirmemek gerekmektedir.

Nitekim şimdi ortaya çıkan bu ayrılıklar, hizmetin daha geniş kitlelere ve daha fazla vesileler kullanılarak yapılmasına zemin hazırlamıştır. Kaderin adaleti hep galiptir, ve neticesi de hayırdır. Madem neticesi hayırdır. sebepleri görmezden gelmek gerekir. Sonucu hatırlayarak kader perspektifinden nazar edilmelidir.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Hizmet Metodları | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 2343 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

hulusi-i sani
evet ama üstad zamanında hiç ayrılık olmadı neden şimdi ayrılık var.üstad hiçbir yerde görülmemiştir ki desin ayrılık ile daha büyük kitlelere ulaşılsın.eğer isteseydi farklı cemaatlere ayırabilirdi.selam ve dua ile...
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (editor)
Efendimiz (sas) hayatta iken mezhepler ve ihtilaflar olmadığı gibi, bir ekolu veya cemaati meydana getiren liderler de hayatta iken ihtilaflar olmamıştır. Genellikle ilk temsilcilerin ölümünden sonra, farklı insanların farklı görüşleri sebebiyle ihtilflar ortaya çıkmaya başlar.
Hem Üstad'ın zamanında birbiriyle kaynaşmış ve sistem dahilinde hareket eden bir cemaatten ziyade, mahkemelerde veya hapishanelerde hayatını geçiren insanlar vardı. Dış düşmanın saldırıları onları blrbirlerine daha da bağlamıştı. Tarihte olduğu gibi, ihtilaflar, dış düşmanların etkisinin zaflaması ile birlikte başlamıştır.
Yukarıda saydığımız maslahatlar ise, olaylar meydana geldikten sonrası içindir; yoksa gelecek için değildir. Mesela On Üçüncü Söz'de Üstadımız: "Maden bu adamın öleceği muhakkaktı, onu vuran da sebep olmuş demektedir." Bu ifadeler olmuş bir olay için söylenmiştir. Yoksa olacak bir olay için söylenmez. Biz de meydana gelen ayrılıkların hikmetlerini saydık, yoksa olmamış ihtilafların değil. meydana gelen her olay için, hikmet aranır. Zira Allah her şeyde bir hikmet murat eder.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...