"Kur’ân’ın nazarında gıybet ne kadar şeni’ bir şey olduğunu tamamıyla gösterdiğinden, başka beyana ihtiyaç bırakmamış. Evet, Kur’ân’ın beyanından sonra beyan olamaz; ihtiyaç da yoktur." deniliyor, fakat genişçe izah yapılıyor, nasıl anlayabiliriz?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Risale-i Nur'un gıybet hakkında yapmış olduğu izahlar; zaten Kur’an âyetlerinin belağat kıvrımlarında bulunan latif mânalardır. Üstad Hazretlerinin yapmış olduğu sadece o kıvrımları açmak ve o latif mânaları avama teşhir etmekten ibarettir.

Yoksa -haşa- âyette olmayan mânaları oraya ilave etmiş değildir. Zaten “Kur’ân’ın beyanından sonra beyan olamaz; ihtiyaç da yoktur” ifadesi de bu mânadadır.

Kur’an üzerine telif edilmiş bütün hak tefsirler, onun belağatinden çıkan tefsirlerdir. Müfessirler beyan-ı Kur’an’ı açmak ve fasletmek üzerine hareket etmişler...

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Yükleniyor...