Block title
Block content

"Kuvve-i gadabiye ve şeheviyenin bazen hükmünü, akıl ve kalp rağmına icra edip söz dinlememesi" nasıl olur?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Gadap ve şehvet, kesif ve maddi bir kuvvet iken, akıl ve kalp latif ve manevi kuvvetlerdir. Şayet insanın mahiyetinde ve cisminde madde ve kesiflik hakim ise, yani iman ve ibadet ile bunlar terbiye ve ıslah edilmemiş ise, kalp ve akıl zaten başta kaybediyor. Ona mukavemeti azalıyor.

Allah, insanın mahiyetindeki kabiliyetleri inkişaf ettirmek için bu gibi duygu ve cihazları, insana bir düşman ve rakip olarak tayin etmiştir. Bu yüzden şehvet ve öfke akıl ve kalbi dinelemeyecek bir yapıdadır, tabi bu sürekli değil, iman ve ibadetinin kuvvet derecesine göredir. İman kuvvetli ise şehvet ve öfke sürekli hükmedemez, ara sıra hükmedebilir.

İnsandaki şehvet, öfke ve nefis şeytanı sürekli dinleyen ve ona itaat etmeye meyilli hissiyatlardandır. Bu gibi hissiyatların baskısı ile insan günaha gittiği için, günah işlemek küfür olmuyor. Şayet günah işlemek küfür olsa idi, bu insanın kaldıracağı ve takat getireceği bir sorumluluk olmazdı. Allah Kur’an'da, insanlara kaldıramayacağı yükü yüklemeyiz diye açıkça ilan ediyor. Bu yüzden Allah, günahlara karşı insana tövbe ve istiğfar yolunu gösteriyor.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

karolin
Rağmına rağmen rağm..aynı kökten mi? Zıddına,inadına manası var..rağmına rağmen aynı sanki?
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
karolin
Akıl ve kalp rağmına...Burada rağmına ;rağmen mi demek?
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Rağm, rağmen, rağmına kelimeleri bir şeyden hoşlanmayıp kerih görmek. Bir işi birisine zor ile tutturmak demektir
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...