Lem'alarda "kalbin" firaktan müteessir olup cerihalar aldığını söylerirken, Yirmi Birinci Söz'de ise firaktan müteessir olan "ruh" olarak gösteriliyor. Bunların benzer ve benzemeyen yönlerini ifade eder misiniz?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Ruh basittir, yani terkip değildir. O halde kalb, ruh, akıl aynı mahiyetin farklı cihetlerine verilen isimlerdir. Mesela, bir dosya kâğıdına maddesi itibariyle kağıt, şekli itibariyle dikdörtgen, rengi itibariyle beyaz deriz.

Nitekim, İşarat-ul İ'caz’da şöyle buyrulur:

"Kalpten maksat, sanevberî (çam kozalağı) gibi bir et parçası değildir. Ancak, bir lâtife-i Rabbaniyedir ki, mazhar-ı hissiyatı vicdan, mâkes-i efkârı dimağdır.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Yükleniyor...