Block title
Block content

"Melekler insana ilham getirir, hatta kalpte melek-i ilham makamı vardır. Ama bunu Cebrail (as) ile karıştırmamak gerekir." demişsiniz. Üstad'ın, "ilham vasıtasızdır." ifadesini nasıl anlamalıyız?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Vahiy hem mana hem lafız olarak Allah’a ait olduğu için, Cebrail (as) arada sadece bir vasıtadır. Lakin ilham hem mana hem de lafız olarak direkt meleğe ait olabiliyor. Bu yüzden melekten gelen ilhama vasıtalı demek mümkün değildir. Yani meleğin kalpten ilham vermesi vasıtasız oluyor; vahiy ise Cebrail vasıtası ile geliyor.

İnsan nasıl özgür iradesi ile düşünüp seçimler yapabiliyor ise, hayra kabil olan melekler de insana vazifesi gereği hayrı ilham ediyorlar denilebilir. Bu sebeple ilham meleğin ameli gibidir, diyebiliriz. "İlham getirir" ifadesi, bu manalara matuftur. Yoksa bir vahiy gibi, mana ve lafzı Allah’tan alıp insana getiriyorlar demek değildir.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

serdar61

Bir yazınıda cebrail insna ilham getirir diyen dalalete dşer demişsiniz. Bu bidat anlamında mı küfür anlamında mı

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)

Şayet ilhamı vahiy şeklinde düşünüyorsa küfür vahyin altında düşünüyorsa bidat olur. Vahiy şeklinde görmesi kendini nebi yerine koyması anlamına gelir ki bu küfür olur. İlham şeklinde düşünmesi yalan ve mesnetsiz bir inanç üretmek anlamına gelir ki bu da bidat olur. 

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...