Block title
Block content

Nebatatın tohumları ve çekirdekleri nasıl onların niyetleri oluyor? Bu mevzunun “Mümüminin niyeti amelinden hayırlıdır.” hakikatiyle münasebetini biraz daha açabilir misiniz?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Nur Risalelerinde, tohum ve çekirdek denilen bu mucize eserlerin çoklukla yaratılmasının hikmeti, Cenâb-ı Hakk’ın kendi cemâl ve kemalini bizzat müşahede etmesiyle ve bu harika mahlukları meleklerine ve diğer ruhaniyata seyrettirmesiyle açıklanıyor. Zira, sadece neslin devamı için bu kadar çok çekirdeğin, yahut tohumun yaratılması gerekmez.

Bu derste, bu çokluğa bir başka mâna veriliyor. Sanki her bir bitki türü, Cenâb-ı Hakk’tan “İlâhî esmâ tecellilerini yeryüzünün her tarafında sergilemeyi” hâl diliyle talep ediyorlar. Onlardan, sadece neslin devamı için gerekecek kadarına inkişaf izni veriliyor, diğerleri tohum ve çekirdek olarak kalıyor ve genellikle başka canlılara rızık oluyorlar. Dersin devamında onların bu niyetlerinin bilfiil ibadet gibi kabul edildiği beyan ediliyor.

Üstat Hazretleri, ‘Müminin niyeti amelinden hayırlıdır.’ şu sırra işaret eder.” buyurmakla, bir müminin, çok arzu etmesine rağmen, imkânsızlık yüzünden hayır ve hasenat yapamamasını, o çekirdeklerin niyetlerine benzetiyor. Ve onun bu samimî niyetinin mükâfatını göreceğini haber veriyor.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Beşinci Dal, İkinci Meyve | Yazar: Alaaddin BAŞAR (Prof. Dr.) | Okunma Sayısı: 1433 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

karolin
Kimyayı saadette şunu okudum:Kişi iyi bir işe niyetlenirse yapamazsa,mesela kendisi fakir ama zengin birini görüp,keşke onun gibi sadaka dağıtabilsem dese sevabını alacağını, aynı şekilde biri çirkin bir davranışta bulunsa,ben de keşke şunun gibi şu kötü fiilde bulunsaydım,dese aynı günahı defterine geçeceğinden bahsediyor.. Halbuki bizim inancımızda,kötü bir niyeti fiiliyata dökmeden günahını almıyoruz,diye biliyorum ben? Mesela biriyle zina yapmak için bir kişi yola çıktı,derken bir arabazina edecek kişiye çarpıp öldürdü.O zina günahı bu kişiye yazılır mı? O halde kafamıza gelen her vesveseden korkmak lazım.Ben her kafama geleni yapmıyorumki? Siz ne dersiniz?
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Fiili işlemedikçe fiilin günahı yazılmaz. Lakin o fiili kasten tasavvur edip ağız suyu akıtmak fiil kadar olmasa da çirkin bir günah sayılır. Yani zinayı kasten tasarlamak zina etmediği müddetçe zina sayılmaz ama tasarlamak da hoş değildir. İstem dışı tasavvurlardan sorumlu değiliz.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
karolin
Ama küfre rıza küfürdür,zulme rıza zulümdür,diyor..Yani kişi zalim olmasa da,fiilen işlemese bile,rıza gösterdiğinden dolayı zalim olmuyor mu?
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Zulüm şahsi bir kusur olmadığı ve kamuyu ilgilendirdiği için ona rıza göstermek işlemek gibidir. Ama diğer günahlar hususi kalıyor.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
karolin
Yani insan,kendi şahsi günahını yapmadığı müddetçe günahkar olmuyor,çünkü idea aleminde kalıyor,fiiliyata çıkmıyor..Ama toplumu ilgilendiren küfür ve zulüm hadiseleri vücuda gelmiş,eğer bunlara sessiz kalınıyorsa veya bizi ilgilendiren bir haksızlık karşısında susuyorsak o zaman,o eyleme ortak oluyoruz manasında anladım.. Bazen de bazı haksızlıkların karşısında sustuğumuz da oluyor,ta ki,olay büyümesin..Her susmak haksızlığa rıza göstermek manasına da gelmiyor..Burada kalben taraftar olmamak da önemli.. Doğru muyum?
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
hamditas
birisinin işlediği zulme rıza göstermekle, bir günahı hayal edip ama işleyememek farklı konulardır, konuları birbirine karıştırırsak doğruyu bulamayız, ayrıca bu organlarımız, hissimiz, hayalimiz, ALLAH ın bize verdiği bir emaneti, bu hisleri, doğru yolda kullanırsak, bu organlarımız ibadetini yapmış oluyor, mesela dilimizi yalandan ve gıybetten korursak, dilimiz ibadetini yapmış oluyor, aynı onun gibi hayal hissimizi de kötü hayallerden korursak, hayal hissimiz ibadetini yapmış oluyor, zaten isra suresinde ALLAH demiyor mu, zinaya yaklaşmayın diye, yani zinaya sizi götürecek yolların önünü kesin, kötü şeyler hayal etmeyin demek istiyor
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Doğru bir bakış açısı.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...