Block title
Block content

On Üçüncü Lem'ada, büyük günahları işlemenin, iman zaafından kaynaklanmadığı ifade edilmektedir. Ama bir taraftan da asrın en büyük hastalığının zaaf-ı iman olduğu ifade edilmektedir. Bunu nasıl telif edebiliriz?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Ehl-i imanın desais-i şeytaniyeye kapılmaları, imansızlıktan ve imanın zaîfliğinden olmadığını, hem günah-ı kebairi işleyen küfre girmediğini,.."(1)

"Şu halde kebairi işlemek, imansızlıktan gelmiyor, belki hiss ve hevesin ve vehmin galebesiyle akıl ve kalbin mağlubiyetinden ileri gelir."(2)

Yukarıdaki ifadelerden anlaşıldığı gibi, büyük günahları işlemenin iman zaafından kaynaklanmadığı ifadesi bulunmamaktadır. Ancak küfre girmediği veya imansızlıktan kaynaklanmadığı ifade ediliyor.

"Büyük günahları serbest işleyip istiğfar etmemek ve aldırmamak, o imandan hissesi olmadığına delildir."(3)

Kebaire giren kişinin imanının zayıf olması, zayıf olmamasından daha kuvvetli bir ihtimal olmakla beraber, yukarıdaki cümleye masadak olan kişinin imanının zayıf olduğu veya imandan hissesinin olmadığı çok aşikar bir delildir. Ancak delildir kelimesinden de anlaşıldığı gibi, hiç kimse işlediği kebairden dolayı tekfir edilemez. Fakat kebairi işleyen kişinin imanı zayıf değildir de denilemez.

Ancak şu net söylenebilir ki; kebaire giren kişinin kebaire karşı tutumundaki lakaydlık derecesiyle imanının zayıflık derecesi arasında kesin bir nisbet vardır.

Kişinin yaptığı amelin zaaf-ı imandan kaynaklanmaması meselesi şeytanın desisesine kapılmakla alakalıdır ki bunu kebaire teşmil etmek zor bir ihtimaldir.

Dipnotlar:

(1) bk. Lem'alar, On Üçüncü Lem'a.
(2) bk. age.
(3) bk. Emirdağ Lahikası-I, 151. Mektup.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Yedinci İşaret | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 3044 | Word indir | Pdf indir
Paylaş
BENZER SORULAR
Yükleniyor...