Block title
Block content

Peygamber Efendimiz ve cedleri, neden Hz. İsa'nın dinine göre değil de, Hz. İbrahim'in dinine göre ibadet ederdi?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

1. Hz. Peygamber Efendimiz (asm) İsa (a.s.)’ın neslen devamı değildir. Hz İsmail (a.s.)’dan sonra İsa (a.s.)’ın nesli diğer peygamberlerle beraber devam ederken; Resul ü Kibriya'nın nesli ise; ayrı bir damar ve soy olarak özel manada devam etmektedir.

2. Hz İbrahim (a.s.)’dan itibaren Resul ü Kibriya (asm)’ın cetleri küfre, şirke ve sapkınlığa girmeden gizli olan Hanif dini ile mütedeyyin idiler. Bu hanif ve tevhit dini; İsmail (a.s.)’dan sonra, Peygamber Efendimiz (asm)’a kadar Kur'an-ı Kerim'de geçen mezkur peygamberler olmadığı halde devam etmiştir.

Hz İsa (a.s.)’ın mensup olduğu soy ise; o nesilden gelen peygamberlerin şeriat ve kitapları ile emredilmiş; ancak o nesil ve ümmetler, o nebilere bazen iman etmiş, bazen de isyan etmiştir. Bazen de kendi peygamberlerinin dinlerini bozmuşlar ve helake sebebiyet vermişlerdir.

Fakat Peygamber Efendimiz (asm)’in cetleri ve soyu; bu gibi helake vesile olacak mesuliyetlere girmemiş, Hanif dini ile gizli meşgul olmuşlardır.

3. Resulü Kibriya (asm)’ın ceddi mesep olarak puta tapmayıp şirke girmedikleri gibi; Peygamber Efendimiz (asm)'e kadar cedleri nikahla evlenmişler, zinaya tevessül etmemişlerdir.

O nesil, hem fikren hem de neslen pak ve temiz olarak gelmiştir.

Hanif dininde ibadet mecburiyeti yoktu. İnanç ve itikat noktasında tevhidi benimsemişlerdir. Zaten gizli kaldığından o neslin bununla kendini muhafaza etmesi kafidir.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

Nurun fedaisi
"Resulü Kibriya (a.s.v.)’ın ceddi mesep olarak puta tapmayıp şirke girmedikleri.." demişsiniz. Peki dedesi Abdülmuttalib putlara tapmamış mıdır? Burada dedesi istisna mı edilmiş, yoksa kaynaklardaki bu bilgilerin sıhhatinde mi sorun var? Çünkü bazı kaynaklarda put taptığı belirtiliyor..
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Nurun fedaisi
Üstad Hazretleri'nin dediği "Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm'ın peder ve vâlideleri ehl-i necattır ve ehl-i Cennet'tir ve ehl-i imandır. Cenab-ı Hak, Habib-i Ekrem'inin mübarek kalbini ve o kalbin taşıdığı ferzendane şefkatini, elbette rencide etmez."(Mektubat) ifadelerinde geçen yerde 'peder ve vâlideleri ehl-i necattır ve ehl-i Cennet'tir ve ehl-i imandır' ifadeleri sadece anne babasını kapsamıyor mu? Dedesi bu ifadelere dahil midir? Çünkü ben bu cümleden sadece Peder ve Valide yani anne ve babayı anlıyorum.. Cevap verirseniz sevinirim.. Selam ve dua ile..
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Peygamber Efendimizin ceddi Hanif dini üzerine idi. Detaylı bilgi linkte verilmiştir.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
hamditas
Peygamber efendimizin amcası ebu talip hanif dininde değilmiydi, rivayetlere göre ebu talip ölürken, abdülmuttalibin dini üzerineyim demiş, abdülmuttalip hanifse, ebu talip te hanif dini üzerine
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Ehlisünnet Ebutalibin müşrik olduğuna kani tıpkı Ebuleheb gibi.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Nurun fedaisi
"Diyorsunuz ki: Amcası Ebu Talib'in imanı hakkında esahh nedir? Elcevab: Ehl-i Teşeyyu', imanına kail; Ehl-i Sünnet'in ekserîsi, imanına kail değiller."(Mektubat)
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...