Block title
Block content

Risale sohbetlerinde, Peygamber Efendimiz herkesten üstün olduğu hâlde Üstat'tan daha çok, Peygamberimiz'den daha az bahsediliyor; sanki Üstad'a daha çok değer veriliyor, gibi görülüyor... Konu hakkında bilgi verir misiniz?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Risale-i Nur baştan sona kadar imana dair bahislerle meşguldür. Tarihte belki Risale-i Nur kadar Peygamberimiz (asv)'in manevi azametini ve büyüklüğünü izah ve ispat eden başka bir eser yoktur. Sözler'den On Dokuzuncu Söz  ve  Otuz Birinci Söz, Mektubat'tan On Dokuzuncu Mektup, Lem'alar'dan On Birinci Lem'a ve bunun dışında pek çok yerlerde hep Peygamberimiz'in nübüvveti ve mucizelerinden bahseder. Yani insafla Risale-i Nur'u tahkik ve tetkik edenler  Peygamberimiz (asv)'den ne kadar çok bahsedildiğini görür.

Genelde sohbeti ve dersi okuyanlar "Üstat şöyle dedi, Üstat böyle izah etti" deyince, yani hep Üstad'ın izahatlarını nakledince ister istemez "üstat" lafzı çok gibi duruyor. Avam insanlarda lafzın mana ve muhtevasına değil de lafız ve kalıbına takılıyor. Halbuki Üstat şöyle dedi, denildiği zaman Üstat lafzına değil söylenen manaya bakmak lazım.

Mesela Miraç Risalesini okuyan bir kardeş, "Üstat şöyle izah etti, Üstat burada ne güzel tespit yapmış, Üstat böyle demiş,.." demeyip de ne desin?.. Burada kardeşin şöyle böyle dediği şeyler hep Peygamberimiz (asv)'den bahsediyor, zira konu zaten Peygamber Efendimiz (asv). Yoksa en cahil adam bile, Üstat ile Peygamberimizin kıyaslanamayacağını çok açık olarak bilir.

Üstadı Peygamberimiz (asv)'den üstün ve değerli görmek, en hafif tabiri ile dalalet ve sapıklıktır. Tahkiki iman sahibi Nur talebelerini bu gibi zanlardan tenzih ederiz.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

sami
Bir Adam benim babam şöyle derdi şöyle yapardı veya Benim hocam bize şöyle öğüt verirdi şu konuyu anlatırken şöyle derdi, hiç unutmuyorum bir gün ban şöyle dedi diye babasından ve hocasında sık bahsetse o adama; Vay Sen peygamberi sevmiyorsun babanı ve hocanı daha çok seviyosun denilir mi? Ellbette denilmez çünkü o adam öğrendiği bildiği şeyleri babasından veya Hocasından öğrendiğinden herhalde ondan bahsedecek. Üstadın Resmi birisinin evinde olsa vay siz Bediuzzama nı çok yüceltiyorsunuz haşa ona tapıyorsunuz. gibi itiraz ediyorlar. Yahu herkes annesinin Babasının, eşinin çocuklarının resmini asar. bunların resim asmaları o sevdiklerini taptıklarını mı gösterir? Üstadımızın Üstadı Hz. Ali (r.a.) diyor ki bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum. Bediuzzaman Said Nursi bize öyle şeyler öğretmiştir ki binlerce harfden daha çoktur. Kuranın üçyüzbin altıyüzyirmi harfini ve manalarını öğretmiştir Bize bu kainatı manay-ı harfiyle bakmasını öğretmiştir. Dolayısıyla değil kırk yıllık hayatımızda Üstadan bahsetmek kırk milyon sene ona kölelik yapsak gene hakkını ödeyemeyiz. Biz ilim namına, peygamber namına, kuran namına, din namına bildiğimiz her şeyi Üsdadımızdan öğrendik elbetten ondan sitayişle kesretle bahsedeceğiz. Bu bahsedişimiz Peygamberimiz (s.a.v) den bahsedişimizden çok değildir. Kuranın 4te biri nübüvvettir, Risale-i Nurun da 4te biri Nübüvvetir. Dolayısıyla her kitap okuduğumuzda Efendimizden ya direk veya dolaylı bahsederiz. Her namazda ve evrat okurken ona salavat getirmekle, her hareketimizde onun sünnetine ittiba ile onu hatırlarız ve hatırlamayanlara hatırlatırız. Bir insanla devamlı o kimse yemek yerken karşılaşan birisinin o kimseyi yemek masasından kalkmadan hayatını geçirdiğini zannetmesi gibi bir divanelikle, Bizi devamlı Üstadımızdan aldığımız dersi talim etme anında ondan bahsederken gören birisi bütün ömrümüz onun methü sanasıyla geçtiğini zannetmesi bir divaneliktir.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
nurcu56
Editör ağabeylerin cevabı da, Sami kardeşimizin yorumu da çok güzel. Allah sizlerden razı olsun, çok istifade ediyoruz.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
m.zbay
Maşallah güzel cevap
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...