Block title
Block content

Risalelerde rızık ile kuvvetin ters orantılı olduğu ifade ediliyor. Fakat ayette "İnsan için ancak çalıştığı vardır." buyuruluyor. Nasıl anlamalıyız?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Belki o rızk-ı helâl, iktidar ve ihtiyar ile mâkûsen mütenasiptir. Çünkü, çocukların iktidar ve ihtiyarı geldikçe rızkı azalır, uzaklaşır, sakilleşir." 

 اَلْقَنَاعَةُ كَنْزٌ لاَ يَفْنىَ hadisinin sırrıyla, kanaat bir define-i hüsn-ü maişet ve rahat-ı hayattır. Hırs ise, bir maden-i hasâret ve sefalettir."(1)

Çalışmak rızkın bir şartıdır, rüknü değildir. Şayet çalışmak rızkın rüknü olmuş olsa idi, çalışmaya güç yetiremeyen herkesin açlıktan ölmesi gerekirdi. Oysa çalışmaktan aciz olanlar en güzel şekilde besleniyorlar. Yavrular, hastalar, özürlüler buna güzel bir örnektir.

Çalışmak şartı, çalışmaya elverişli olanlar için bir şart-ı adidir. Ve çalışmanın şart kılınması, insanın kendine bir meşguliyet olması içindir. Yoksa insan çok sıkılacak ve boş kalma tasasından bizar kalacaktı. Bu yüzden Allah çalışmayı rızka bir şart-ı adi yapmıştır.

(1) bk. Lem'alar, On Dokuzuncu Lem'a.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Yedinci Nükte | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 1377 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

nurcu56
Allah razı olsun.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...