Block title
Block content

"Sizi her sabah yanımda tasavvur edip, kazancımın bir kısmını, bir sülüsünü -Allah kabul etsin- size veriyorum." Üstad, "Nurani şeylerde tecezzi ve inkısam olmaz." dediği halde, sevapların tümünü değil, bir kısmını bağışlıyor?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Nurani şeylerin kendinde değil, tevziinde bir dağılma ve parçalanma olmaz. Yoksa nurani şeylerde de kısımlara ve aksamlara ayrılma olabilir.

İnsanın, ömrü boyunca manevi mahzeninde birçok sevap birikmiştir. Bu mahzene gelen sevapların bir kısmı zekattan, bir kısmı namazdan, bir kısmı oruçtan, bir kısmı güzel ahlaktan, bir kısmı cihattan, vs gelir. Bu da gösteriyor ki sevapları bir bütün, tek bir parça olarak düşünmek yanlış olur.

Allah, mahşerde insanın amellerini  tartarken, hem keyfiyet hem de kemiyet olarak tartacak. Bu da ispat eder ki, sevaplar, hem kısım kısımdır hem de kemiyetlidir. İşte sevap sahibi kişi,  bu sevapların bir kısmını kullanıma açar ya da bir bölümünü hediye olarak dostlarına dağıtır. Sevap hanesinden biri çıktı diye hepsinin çıkması gerekmez.

Bu hakikati iki temsil ile izah edelim: Mesela nurani bir Fatiha okunsa, bu Fatiha yüz bin insana bölünmeden parçalanmadan gidebilir. Ama bende on Fatiha daha var ve bu on Fatiha’nın sadece bir tanesini o yüz bin insana hediye ettim, dokuzu bende kaldı. Bu bir Fatiha çıktı diye, diğerlerinin  de çıkması iktiza etmez.

Yine Kur'an'dan on cüz okudum, bu on cüzden sülüsünü, yani üç tanesini bin adama hediye ettim, bu üç cüz bölünmeden parçalanmadan o bin adama ulaşır. Ama kalan yedi cüz bende mahfuz olarak durur...

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

kartal1444
verdiğiniz açıklama için çok teşekkür ederim ama cevabınızı mukni bulmadım hiç tatmin olmadım. madem hayrat hasenet nurani verenden de hiç eksilme olmuyor. bunu da üstad hz söylüyor.... başka bir hikmet i yok mu
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (editor)

Sevabın nurani olması herkese hepsini vermeyi gerektirmez. Ne de olsa dağılmıyor diye, herkese hepsini vermesini bekliyoruz. Bir öğretmenin not vermesi halinde herkese yüz vermesini beklemek ne kadar doğru olabilir.  Zira karşı tarafın bunu hak etmesi lazım değil mi?  Öğretmen verdiği notun, karşı taraftan hak etmesini bekler. Üstad da bazı abilere bir kısmını ve bazılarına da hepsin bağışlamıştır. Neden hepsin vermedi demek ne kadar doğru olabilir.

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
k.toprak
herkes çanağına göre alır diye bir tabir duymuştum kimin himmeti hizmeti çok ise bundan öte ihlaslı ise tabiki sevap dağılımında kazanacağı hakda fazla olacaktır yoksa haftanın 3 günü derse giden bir talebeyle 15 günde bir giden talebenin elbette aldığı sevab bir olmayacaktır bilmiyorum doğrumu oldu eğer yanlışlık olduysa ikaz ederseniz hatamızdan dönmüş olurum
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...