Block title
Block content

"Süleyman (as)'ın, Belkıs'ın tahtını iki aylık mesafeden getirtmesi,.." ifadesindeki iki aylık mesafe km olarak ne kadardır? Bu mucizenin nihayet hududu çizmesini nasıl anlamalıyız?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

O zamanın şartlarında kervan ve develer ile iki ay süren mesafe, şimdi araba ve uçak gibi vasıtalar ile iki-üç saat gibi kısa bir süreye inmiştir. Belkıs'ın tahtı ve krallığı Etiyopya'nın Aksum kentindedir. Kudüs ile Etiyopya arası o zamanın şartlarında ancak iki ay ile katedilebilir bir uzaklıktadır. Kudüs Orta Doğu'da Etiyopya ise  Doğu Afrika’dadır.

Bu mucizenin son sınırı çizmesi ve ulaşılamaz olmasının sebebi, eşyanın aslı ile getirilmesindendir. Günümüzde televizyon ve radyolar vasıtası ile eşyanın sadece ses ve görüntüsü getirilebiliyor, aslını getirme noktasında teknoloji hâlihazırda aciz bir durumdadır. İnşallah insanlık ilerideki dönemlerde o mucizenin nihai hududuna yakın keşifleri yapabilir bir duruma gelir.

Göz açıp kapama anında, binlerce kilometre öteden getirilen tahtın hızına, bugünün en modern ulaşım araçları bile yetişemiyor. Sesten hızlı uçak Kudüs’ten kalksa Etiyopya'ya ancak bir-iki saatte varabilir. Halbuki taht, "tarfetül ayn"da, yani göz açıp kapama kısalığında getirilmiştir.

İlgili risale için tıklayınız:

Sözler, Yirminci Söz İkinci Makam.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

1991
Burada mucizenin gösterdiği niyet sınır bir maddenin şu kadar bin kilometreden öteye ani nakli değildir.Yani mesafenin ehemmiyeti yoktur. sadece bir maddenin mahiyetinin bozulmadan ani olarak başkabir yere, arada yüzbin ışık yılı olsa dahi naklidir. Halk arasında ışınlanma denilen hadise.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Talhaozer

şam damı Kudüs demi üstad şamda olduğunu söylüyor. 

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)

Dünyânın en eski yerleşim merkezlerinden olan ve Şam adı verilen bölgenin batısı Akdeniz ve Mısır, kuzeyi Anadolu, doğusu Cezire ve Berrü'ş-Şâm denilen çöl, güneyi Arabistan Yarımadası ve Kızıldeniz'le çevrilidir. Bu bölge sırasıyla Firavunlar, Aramiler, Fenikeliler, Amâlikalılar daha sonra İbrânîler yâni İsrâiloğullarının hâkimiyetinde kaldı. Birçok ticâret ve kültür merkezleri kuruldu. Hazret-i Dâvûd ve oğlu Süleyman aleyhisselâm zamanlarında Şam bölgesinin hemen her tarafı İsrâiloğulları Devletinin hâkimiyeti altına girdi. Yani Kudüs şehri de Şam bölgesi içindedir. 

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...