Block title
Block content

Tabiat Risalesi'ndeki ağır tabirler, sırr-ı irşada ters değil mi? Ateist biri kendisine bu hakaretin yapıldığını görürse okuyamaz bu Risaleyi!..

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Benzer bazı ifadeleri zaman zaman Kur’an da kullanmaktadır.

Tabiat fikrine sapanların ekseriyeti, kibir ve benliklerine toz kondurmayan tiplerdir ki, onların mesleğine (dikkat edelim, şahıslarına değil gittikleri mesleklerine) böyle ağır ifadeler kullanmak, âdeta kibirlerine merhem sürmek gibidir. Malum, ilaçlar genelde acı ve ağrılıdır; lakin sonucu şifalı ve tatlıdır.

Risale-i Nur şahıslarla değil, batıl mesleklerle mücadeleyi esas almıştır. Bu yüzden o ağır tabirler şahsa değil, gittiği batıl mesleklere karşıdır; bu ayrımı iyi analiz etmek gerekir.

Hastalığın tabiatına uygun bir ilaç vermek gerekir. Yumuşak davranacak yerde sert olmak, sert olmak gerekirken yumuşak davranmak; hastalığı iyi etmez, bilakis daha da azdırır. Kendisini ilah yerine koyan bir adama, "eşek"demek gayet normal bir tepkidir.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Tebliğ Metodları | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 2350 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

Ziyaretçi (doğrulanmadı)
HAŞİYE : Bu risalenin sebeb-i telifi, gayet mütecavizâne ve gayet çirkin bir tarzla, hakaik-i imaniyeyi tezyif edip, bozulmuş aklı yetişmediği şeye hurafe deyip, dinsizliği tabiata bağlayarak, Kur’ân’a hücum edilmesidir. O hücum ise şiddetli bir hiddeti kalbe (kaleme) verdi ki, şiddetli ve galiz tokatları o mülhidlere ve haktan yüz çeviren bâtıl mezheplilere yedirdi. Yoksa, Risale-i Nur’un mesleği, nezihâne ve nazikâne ve kavl-i leyyindir. (Tabiat Risalesi, 1)
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...