"Tavik, takyid, men ve müdahale şöyle dursun, belki teshil ve tesri’ ve isale vesile hükmüne geçer. Demek, Kadir-i Zülcelalin tasarrufat-ı kudretine, her şey itaat ve inkıyad cihetinde -ihtiyaç yok, eğer ihtiyaç olsa- kolaylığa vesile olur." İzahı nasıl?
Değerli Kardeşimiz;
Bu derste Kadir-i Zülcelalin kudretinin eşyada son derece kolay tasarruf ettiği hakikatine iki mühim delil getirilmiş oluyor: Birisi “her yerde hazır ve her şeye müteveccih” olması, diğeri de “her şeyin o kudrete itaat ve inkıyad” üzere bulunması.
Cenab-ı Hak icraat yaptığı bir şeyin yanında hazırdır. Zira onu yaratan bizzat kendisidir. O şeyde tecelli eden isimleriyle ona teveccüh etmiştir. Onun sonsuz ve mutlak kudretinin tasarrufuna engel olacak bir başka kudretin olması muhal olduğundan, kendi mülkünde kendi esmasının tecellisiyle yarattığı ve kendisine son derece itaat ve inkıyad üzere olan bir varlıkta her çeşit tasarrufu sonsuz bir kolaylıkla icra eder.
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü