Üstad, hasta iken, neden talebelere kendi yerinde ibadet etmesini istiyor? Hasta iken yapılamayan ubudıyetlerden mazur değil miyiz, hikmeti nedir?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Buradaki ifadeden anlaşılan, Üstad, kendisi için ibadet yapmalarını değil, yapılmış amellerden ve ibadetlerden hasıl olan sevaptan hissedar olduğunu söylüyor. Bunun da şeriata aykırı hiçbir yönü yoktur. Zira sevap bahşetmek şeraitta mevcuttur. Okuduğumuz Kur’an, Cevşen, yaptğımız duaları geçmiş peygamberlere ve salihlere bağışlamak buna misal olabilir.

Sahabeler hayatta iken hem Peygamberimize (asm), hem de birbirlerine sevap bahşetmeleri de söz konusudur. Dinimizde, kimse kimsenin şahsi farzlarını bir diğerinin adına ifa edemez. Mesela birisi diğerinin yerine, "bugün namazını kılayım", diyemez.

Zaten, Allah, hasta ve özür sahiplerine gereken kolaylığı ve usulu bildirmiştir. Yukarıda bahsi geçen yer, böyle bir şey içermez. Yani Üstad, şahsına ait farzları ya da ibadetleri, talebelerine havale etmiş ya da yaptırmış değildir.

Hasta iken, ibadetler, yani farzlar, terk edilemez, ama kolaylık gösterilir. Kişi ayakta duramıyorsa oturarak namaz kılabilir; keza, oruç tutamıyorsa, fidye verebilir...

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?

Yorumlar

bilfon
Yine risalelerde geçen, İki samimi din kardeşinden, birinin yerine diğerinin yatması; aynı musibeti 2 farklı kişi çekebildiğine işaret olduğu gibi, Nafile ibadetler bakasının ruhu namına yapılabilir Allah-u Alem.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.

BENZER SORULAR

Yükleniyor...