Block title
Block content

Üstad kuvvetin hakta ve ihlasta olduğunu belirttikten sonra; haksızların ihlaslarından dolayı kuvvet kazandıklarını söylüyor. Kuvvet hakta ise haksızlar nasıl kuvvet kazanıyor? Haksızların ihlasını nasıl anlayabiliriz?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Hak; burada mutlak ve geniş bir manayı ifade ediyor. Yoksa Müslüman birisi yüzde yüz hakkı temsil ediyorken, kafir birisi de mutlak batılı temsil ediyor değildir. Müslümanın her hali hak olmadığı gibi; kafirin her hali de batıl olmayabilir. Kafirdeki hak bir sıfat Müslümandaki batıl bir sıfata galip gelebilir, bundan daha doğal bir durum olamaz.

Mesela; dürüstlük bir haktır. Yahudi bir tüccar bu hakka riayet ediyor iken, Müslüman tüccar riayet etmiyor ise; hak burada Yahudi tüccarın elinde tezahür ediyor demektir. Yahudi tüccar bu noktada hakkı temsil ediyor iken, Müslüman tüccar hile yaptığı için batılda gidiyor demektir. İşte hakkın üstünlüğü, kuvveti ve meziyeti; hak kimin elinde ise ona geçiyor. Yani dürüstlüğün meziyeti ve kuvveti dürüstlük ile beraber gezer, dürüstlük şunda iken onun kuvvet ve meziyeti başkasında olabilir denilemez.

Mesela; çelik kılıcın tahta kılıca karşı fıtri bir üstünlüğü vardır. Bu üstünlük çelik kılıcın zatına ait bir üstünlüktür. Öyle ise çelik kılıç kimin elinde ise kılıca ait üstünlük de onun elinde demektir.

İsrail uçak, top, tank yaparken, Müslümanlar kahvede kumar oynayıp boş oturur ise; uçak, tank ve topun kuvveti İsrail’in elinde bir hak olur. Müslümanların kimlik olarak hak olması bu hakka galebe çalmıyor, bu bir adetullahtır. Örnekleri çoğaltmak mümkündür.

İhlas da aynı dürüstlük gibi bir vasıftır, hangi kalpte ise ona güç verir. Kafir birisinin kalbinde ihlas varken, Müslüman birisinin kalbinde riya varsa; elbette ihlas onu çiğneyip geçer. Ancak her ikisi de ihlas ile hareket ederse; elbette Allah Müslüman’a yardım eder...

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

ahmet hamdi doğan
Üstad hazretleri "Haksızlar dahi, haksızlıkları içinde gösterdikleri ihlâs ve samimiyet yüzünden kuvvet kazanıyorlar." derken Yapılan izaha şunuda ilave etsek "bir işte, sebat göstermek,azimli olmak,kararlı olmak ve gevşeklik göstermemek başarılı sonuç elde etmeye sebeb olur,şeklinde anlarsak acaba doğru olurmu?
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
RabiaFirdevs
Selamunaleyküm, Ben bu kısmı şu şekilde anlamıştım, yanlış mı düşünüyorum acaba? İslam alemine bakalım bugün, birlik olmuş bir islam alemi yok. Herkes geçmişin hesabını güdüyor. Bakıyorsunuz Araplar şöyledir, Filistinliler bir vakit böyleydi, işte İran milleti şu karakterdedir.. gb sözlerle bütün İslam alemi nerdeyse birbirine düşman. Ama Hristiyanlara baktığımızda onlarda da bizdeki gbi farklı mezhepler bulunmasına rağmen birlik içinde hareket edebiliyorlar. Ve ne yazık ki birlik içinde tam bir kararlılık içinde hareket ettiklerinden dolayı üstün oluyorlar. Şeytanın dahi doğruyu söylediği zaman vardır. Ancak sanki tek sebep o değilmiş gibi düşündüm. Yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
şeymadirek2000
ehl-i gaflet olan ehl-i dünya ve ehl-i dalalet, hak ve hakikata istinad etmedikleri için zaîf ve zelildirler. Tezellül için, kuvvet almaya muhtaçtırlar. Bu ihtiyaçtan, başkasının muavenet ve ittifakına samimî yapışırlar. Hattâ meslekleri dalalet ise de, yine ittifakı muhafaza ederler. Âdeta o haksızlıkta bir hakperestlik, o dalalette bir ihlas, o dinsizlikte dinsizdarane bir taassub ve o nifakta bir vifak yaparlar, muvaffak olurlar. Çünki samimî bir ihlas, şerde dahi olsa neticesiz kalmaz. Evet ihlas ile kim ne isterse Allah verir. Lemalar - 150
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Ziyaretçi (doğrulanmadı)
ONLARIN İHLASI (YANI HAKSIZLARIN) ALLAHA KARŞI VAZİFESİNİ YAPMAKTAN DEĞİLDE DÜNYALIK MENFAAT VE DALALETE DAYANAN ÜSTADIN DEDİĞİ GİBİ DALALETTE BİR İHLAS.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Enderun
"Kafir birisinin kalbinde ihlas varken, Müslüman birisinin kalbinde riya varsa; elbette ihlas onu çiğneyip geçer." Burada geçen kafirin kalbindeki IHLAS manasını bir vasıf olarak kabul edip samimiyet ya da içtenlik olarak nitelersek 21.lem'ayı genel kapsamda nasıl değerlendirebiliriz.Allah rızası olarak nitelersek kafir de olmasıyla bağdaşmıyor.IHLAS kavramını nasıl anlamalıyız bu noktada izahat yaparmisiniz.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
İhlasın bir genel birde özel anlamı var. Genel anlamı sizin ifade ettiğiniz gibi samimiyet ve içtenlik iken özel anlamı bu içtenliğin ve samimiyetin Allah için olmasıdır. Kafir genele mazhar ama özele mazhar değildir. İhlas öyle bir şey ki genel anlamda da olsa çok etkili bir iksirdir.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...