Block title
Block content

Üstadımız, faziletli bazı evrad veya Cevşen gibi münacatların faziletini maksudu bizzat yapılırsa fayda görülmeyeceğini ifade etmektedir; lakin talebeleri ile kırk bir Yasin okuyarak yağmur duası etmeleri tenakuz değil mi?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Üstadımız Muhacir Hâfız Ahmed Efendiye dedi ki: 'Sen kırk bir Yâsin-i Şerif oku.'"

"Muhacir Hâfız Ahmed Efendi bir kamışa okudu. O kamışı suya koydular. Daha yağmur alâmeti görünmezken, ikindi namazı vaktinde, Üstadımız, daima itimad ettiği bir hatırasına binaen Muhacir Hâfız Ahmed Efendiye söyledi ki: "Yâsin'ler tılsımı açtı; yağmur gelecek."

"Aynı gecede, evvelce yağmadığı Barla dairesi içine öyle yağdı ki, Üstadımızın odasının altındaki Çoban Ahmed'in bahçesindeki duvar yağmurdan yıkıldı. Halbuki Karaca Ahmed Sultan'ın arkasında ve deniz kenarında balık avlamakla meşgul Şem'î ile arkadaşları bir damla yağmur görmediler."

"İşte bu hadise kat'iyen delalet ediyor ki, o yağmur, hizmet-i Kur'ân'la münasebettardır. O rahmet-i âmme içinde bir hususiyet var ki, Sûre-i Yâsin anahtar ve şefaatçi oldu ve yağmur kâfi miktarda yağdı."(1)

Bu gibi sayı ve rakamların aslı sünnetten alındığı için, maksudu bizzat değil, sünnete ittiba etmek niyeti ile okunuyorlar. Zaten yağmursuzluk yağmur duasının bir vaktidir. Üstad Hazretleri ve talebeleri de bu yağmursuzluk vaktinde sünnete uyarak duada ve kıraatte bulunuyorlar. Yağmur yağdırıldığı zaman da onu duasına değil, Yasin suresinin sırrına bağlıyor. Bu noktaların hiçbirinde yağmuru maksudu bizzat yapmak manası yoktur. Tamamen yağmur duasının şekline riayet etmek vardır.

İkinci bir husus, Üstad Hazretleri yağmurun gelmesini Kur’an hizmetine bağlıyor. Bu da yağmuru maksudu bizzat şeklinde istemediklerine bir alamet, bir işarettir. Yani sırf yağmurun maddi menfaatleri için duaya çıkmıyor, ya da kıraat etmiyorlar. Ayrıca duanın hemen akabinde yağmurun verilmesi onların halisen dua ettiklerini gösteriyor. Zira yağmurun yağmasını  maksudu bizzat yapmak, yağmurun yağmamasına sebep olmak demektir.  

(1) bk.  Barla Lâhikası, (144. Mektup).

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

isahalim
Resulullah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) buyurdu ki: "Her kim her gece Vakıa Suresini okursa, ona asla fakirlik isabet etmez." Vakıa suresi okuyayım da zengin olayım değil de şöyle mi düşünülmeli hadisi şerif: "Zengin olmak tali planda kalıyor benim için, bu zengin olmak işin bahanesi olsun ve bu vesileyle ben her gece Vakıa suresi okuyayım da Allah'a(c.c.) daha da yaklaşayım, sünnete riayet etmiş olayım." BU TÜR HADİS-İ ŞERİFLERE, BUNUN GİBİ BİR BAKIŞLA MI YAKLAŞMALIYIZ HER DAİM?
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Aynen ifade ettiğiniz gibi.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...