Block title
Block content

"Ve o ağlayıcı, şekva edici, kimsesiz yetimler, birer tesbih içinde zakir veya vazife paydosundan şakir suretine girdi." Bu cümleyi izah eder misiniz, kâfirler de mi şakir ve zakir oluyor?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Kâinata küfür ve inkar gözü ile bakıldığında her şey manasız, sahipsiz, tesadüfün oyuncağı ve ölüm ile yokluğa savrulan metalar hükmüne geçiyor. Ama iman ve hidayet gözü ile bakıldığında, her şey bir manaya hizmet ediyor, her şeyin bir sahibi ve mürebbisi bulunuyor, ölüm bir yokluk ve hiçlik değil ebedi ve sonsuz hayata açılan bir kapı bir pencere niteliğindedir.

Bu paragrafta eşyanın sahipsiz, tesadüfün oyuncağı ve ölüm ile yokluğa savrulan metalar olması yetime benzetiliyor. Küfür, eşya ile Allah’ın arasındaki yaratma ve yaratılma bağını inkâr edip eşyayı başıboş ve kimsesiz telakki ettiği için, kafirin nazarında bütün eşya çaresizlikten ağlayan yetimlere teşbih edilmektedir.

Kafirler açısından yokluk ve hiçlik cehennemden daha ağır daha kötü daha beter bir ceza olurdu, ama Allah böyle bir ceza vermeyecek. Bu yüzden öldükten sonra dirilmenin ve hayatın olduğunu gördüklerinde kâfirlerde şakir olacaklar. Üstad'ın ifadesi ile cehennemde olsa adem istemem.

Ayrıca Peygamber Efendimiz (asm)'in getirdiği iman nuru o dönemin müşrik kâfirlerini değiştirip mümin bir şakir ve zakir şekline çeviriyor. Hz. Ömer (ra)’in İslâm'dan önceki hâli ile sonraki hâli buna şahittir. 

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Dördüncü Reşha | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 1666 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

Ziyaretçi (doğrulanmadı)

İkinci hata ise, (Bir kimseyi yok etmek toprak haline getirmek, Cehennemden büyük cezadır) sözüdür. Cehennemin şiddetli azabına göre yok olmak büyük kurtuluştur. Çünkü âhirette, kâfir Cehennemin şiddetine dayanamayacak, (Yâ leyteni küntü türaba) yani (Keşke toprak olsaydım) diyecektir. (Nebe suresi, âyet 40) Kâfirlerin, sonsuz azaba dayanamayacaklarını, toprak olmak isteyeceklerini bildiren âyet-i kerimeyi hiçe sayıp, bu sonsuz azabı, yok olmaktan daha hafif görmek yanlış. kaynak:http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=5868

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)

Kur’an-ı Kerimde toprak olmayı ve insanlıktan utanmayı ifade eden ayetler mahcubiyetin ve insanlık görevlerini hakkıyla ifa edemeyenlerin ahiretteki hallerini nazara vermenin bir ifadesidir. Yani “Ya Rab, biz huzuruna iyi bir şekilde gelemedik, vazifemizi yerine getiremedik”manasında, perişaniyetin, zavallılığın ve mahcubiyetin bir terennümüdür.

İnsan cehennem de olsa beka ister. İdamlık bir insanın cezası müebbede çevrildiğinde nasıl memnun oluyorsa veya insan nebati hayatta bile olsa yaşamayı, devamı arzu ediyorsa... varlığın, vücudun velev cehennem bile olsa yokluktan hayırlı olduğu vicdani bir hükümdür.

Vicdanidir. Çünkü his ve hevesle bakılsa hüküm farklı olur. Üstadımız vicdani ve muhakemeli bakışı delil getirmiştir. Mesela sigara alkol vb. sağlığa zararlı olduğu, akli, ilmi, tıbbi ve vicdani bir hükümdür. Fakat his ve heves işin içine girince mesele tersine işler. His ve hevese göre fetva verilip bu gibi alışkanlıkların hayırlı olduğu söylenemez.

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...