Block title
Block content

Zübeyir Gündüzalp Ağabey, Hüsrev Altınbaşak Ağabeyi Üstadımızın vefatından sonran başa geçebilecek en uygun kişi olarak görüyor, ama sonra neden ayrılıyor?..

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Risale-i Nur mesleğinde şeyhlik, baş olma, lider olma gibi bir kavram yoktur. Bu meslekte işler ortak aklı temsil eden "meşveret" ile halledilir. Fazileti, ilmi olan ağabeylerin cemaat nezdinde bir saygınlığı bir ağırlığı olmakla birlikte, mutlak bir şeyhliği bir liderliği söz konusu değildir.

Üstadımız bile kendi şahsını "kuru çubuk" hükmünde görüp, bütün dikkatleri Risale-i Nur'a yönlendirirken, ille de "şu ağabey veya bu ağabey cemaatin Üstadı ya da lideri" demek pek uygun düşmüyor.

Hüsrev Ağabey çok faziletli ve ihlaslı bir ağabeyimizdir o kadar, ona farklı bir anlam yüklemek, onu ikinci bir üstad ikinci bir şeyh mesabesinde görmek Risale-i Nur'un özüne ve ruhuna uygun değildir, diye düşünüyoruz.

Şahıslar gelip geçicidir, ama Risale-i Nur bakidir. Baki davalar fani şahıslara bina edilemez.

Ayrıca bir ağabeyi öne çıkarmak, onun ayarında olan diğer ağabeylerde rekabet damarını tahrike sebep olur. Bu da ihlas ve uhuvvet prensiplerine uygun düşmez.

Ne çekiyorsak bu baş olma davasından çekiyoruz. Oysa meşveret, bütün cevherleri bütün değerleri istihdam edip birleştiren bir değerdir. Bir değeri öne çıkarmak için çok değerleri heba edip küstürmek ihtilafa sebeptir...

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Nur Talebeliği-Talebeleri | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 1975 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

fatma taşkaya
evet haklısınız meslegimiz şehlik müridlik degil peki neden zübeyir agabey hüsrev altınbaşaga başımızda kalmaya devam et diyor
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Başımızda değil de aramızda kal senin o yüksek fazilet ve ihlasından istifade edelim demek istemiş olabilir.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
rmysa-emine
evet bende risalelerde okudugumda bediüzzaman hazretleri ahmet hüsrev ağabey için kendisiyle iki bedende bir ruh ifadesini kullanmakta oldugunu gördüm .ve buna ragmen günümüzdeki saygın ağabeyler hep kendi cemaatlerini kurmuşlar ve hicbiri kuran hattından risaleleri okumamakta ve yazmamaktadırlar halbuki bediüzzamanın davası hattı kuranı muhafaza etmek olmuşdur siz bu durumu nasıl açıklıyorsunuz ? Selam ve dua ile... Hakkın Savunucusu..
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
hazalsoraff
Nasıl bu kadar rahat yorum yapabiliyorsunuz. Risalelerde üstadımızın hüsrev abiye hizmeti bıraktığını izah eden açıklamalar çokça var. Ve hadise göre biliyoruz ki. 3 kişi bile olunca başınıza bir idareci seçin diyor. Risalelerden bile biliyoruz ki arı milleti bile yasubsuz (idarecisiz) olmaz. Nasıl olacak ta bir topluluk idarecisiz kalsın. Mesleğimizde şeyhlik yoktur dediğinde bile üstadımız nurun idaresini yapıyordu. İdare başka şeyh olmak başka.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Üstadımız o dönemin ağır şartlarında bir çok talebesine paye verip taltifte bulunmuş amacı onları iman hizmetinde motive etmek. Hüsrev ağabeyin dışında bir çok ağabeye de benzer taltifler var. Ya biz o taltifleri iyi anlamıyoruz ya da Üstadımız çelişkili konuşuyor. Müslümanların başına ne geliyorsa bu baş olma davasından geliyor herkes ağabeyini öne çıkarıyor sonra tefrika baş gösteriyor. Bizim liderimiz başımız başkanımız Risale-i Nur ve cemaatin meşveret heyetidir. Farklı düşünenlere de saygı duyarız.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...