İkinci Maksat, Birinci Esas, Birinci Menba
İçerikler
-
"Herkes hayatına ve nefsine dikkat etse, bir ruh-u bakiyi anlar. Evet, her bir ruh, kaç sene yaşamışsa, o kadar beden değiştirdiği halde, bilbedahe aynen baki kalmıştır." İzah eder misiniz?
-
"Bütün bütün çıplak olmak dahi, ruhun bekasına tesir etmez ve mahiyetini de bozmaz. Yalnız, müddet-i hayatta tedricî ceset libasını değiştiriyor; mevtte ise birden soyunur." İzah eder misiniz?
-
Ruh için kullanılan; "Tedrici ceset libasını değiştiriyor." ifadesi ile "Ceset ruhun libası değil." ifadesini nasıl anlayabiliriz?
-
"Gayet kati bir hads ile belki müşahede ile sabittir ki, ceset ruhla kaimdir. Öyle ise, ruh onunla kaim değildir. Belki ruh binefsihi kaim ve hâkim olduğundan, ceset istediği gibi dağılıp toplansın, ruhun istiklaliyetine halel vermez." İzahı?
-
"Belki ceset ruhun hanesi ve yuvasıdır, libası değil. Belki ruhun libası, bir derece sabit ve letafetçe ruha münasip bir gılâf-ı latifi ve bir beden-i misalisi vardır." İzah eder misiniz?
-
"Beden-i misali" ifadesindeki "misali" kelimesi neyi ifade ediyor? Âlem-i misal ile bir ilgisi var mı?
-
"Öyle ise, mevt hengâmında bütün bütün çıplak olmaz; yuvasından çıkar, beden-i misalisini giyer." İzah eder misiniz?