Ruh için kullanılan; "Tedrici ceset libasını değiştiriyor." ifadesi ile "Ceset ruhun libası değil." ifadesini nasıl anlayabiliriz?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Üstad cesedin dağılıp toplandığını / hücrelerin ölüp dirildiğini ifade ederken, “Mevt ile bütün bütün çıplak olmak dahi ruhun bekasına tesir etmez ve mahiyetini de bozmaz.”(1) diyor ve bu manaya uygun olarak, libas misalini veriyor ve “Yalnız müddet-i hayatta tedrici cesed libasını değiştiriyor.” diyor.

Ceset yokken de ruh vardır. Bu nedenle ruh ile ceset arasında olsa olsa bir hane ile misafir münasebeti olabilir. Üstad Hazretleri bunu ifade etmek için konuya şöyle açıklık getiriyor:

“Öyle ise ruh, onun ile kaim değildir. Belki ruh, binefsihi kaim ve hâkim olduğundan; ceset istediği gibi dağılıp toplansın, ruhun istiklaliyetine halel vermez.” diyor ve ardından da “Belki ceset, ruhun hanesi ve yuvasıdır, libası değil.”(2)

Dipnotlar:

1) Sözler, Yirmi Dokuzuncu Söz, İkinci Maksat.

2) bk. age.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?

BENZER SORULAR

Yükleniyor...