Ayda iki bin sayfa okuyan, haftada beş gün derse giden; fakat Cevşen okumayan, kısa tesbihat yapana ne tavsiye edersiniz?
Değerli Kardeşimiz;
Az da olsa devamlı ve sürekli olan makbuldür.
Çok yükü sırtına alan birisi yarı yolda yorulur ve yükü bırakmak zorunda kalır; ama kaldırabileceğin kadar yük alan yolun sonuna kadar devam edebilir.
Çok okumak değil, okuduğunu hazmetmek mühimdir.
Bir oturmada çok yemek marifet değildir, yediğin yemeği hazmedip bedeni sıhhatte tutmak marifettir. Bu yüzden, Risale-i Nur'u hazmederek okumak, çok okumaktan daha iyi ve daha sağlıklıdır.
Amelde dengeli ve devamı olmak esastır.
Amelin birisini çok yapıp diğerlerini aksatmak yerine, hepsini bir ahenk içinde yapmak daha mühim ve daha makbuldür. Dengeli beslenmek sağlığın temelidir.
Bizim tavsiyemiz:
Namazı tadil-i erkân ile kılmak, arkasındaki tesbihatı eksiksiz yapmak, Risale-i Nuru hazmedebileceğin kadar günlük okumak ve mütalaa ve münazaraya ağırlık vermek...
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü
Yorumlar