Üstad, yamalı ve eski ama temiz elbise giyerdi. Sade yaşamasının hikmeti ne olabilir?
Değerli Kardeşimiz;
Üstad'ın böyle fakir ve sade yaşaması ve minnet altına girmemesinin iki mühim sebebi var.
Birisi; müferreh yaşayacak zenginlikte olmaması ve meslek itibari ile sade ve basit yaşamayı takvaya daha uygun görmesidir. Yani Üstad Hazretleri, kendi ifadesi ile iktisat ve bereket ile geçiniyordu. Bu yüzden, azami iktisada riayet ediyordu.
Diğer sebebi ise; ilmin izzetini muhafaza etmek için, insanların eline bakmıyor, yardımlarını kabul etmiyordu. Zira insanların eline bakan ve yardımları ile yaşayan bir insan, ihlaslı, samimi ve tesirli olamaz.
Risale-i Nurların esası ihlas olmasından, Üstad Hazretleri azami bir şekilde bu eserlere gölge düşmemesi ya da tesirsiz kalmaması için, insanların eline bakmıyor ve onların yardımın kabul etmiyordu. Bu kaide hayatında kökleştiği için, bazen kaidenin dışına çıksa, iman hizmetinin selameti için kader onu ikaz ediyordu. Yani hediye alsa hastalanıyordu.
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü