"O cennette, ben cehennemde, reva mıdır bu? O Kehf Ashabının köpeği, ben senin ashabının..." ifadelerini nasıl anlamalıyız?
Cevap
Değerli Kardeşimiz;
Hazret-i Mevlana Cami, Hazret-i Peygamber (asm)'e hitaben yazdığı bir şiirde, kendini Ashab-ı Kirama bir köpek olduğunu ifade ederek, cennete girmeyi talep ediyor:
"Nasıl Ashab-ı Kehfin köpeği onlarla beraber cennete giriyor ise, ben de senin ashabın olan sahabelerin köpeğiyim, öyle ise onlarla beraber ben de cennete girmeliyim." diyerek, niyaz ve duada bulunuyor.
Burada Mevlana Cami’nin tevazuu ve sahabe aşkı söz konusudur.
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü
Yazar:
Kategorileri:
Okunma sayısı : 13.044
Yorumlar
Ufak bir ayrıntı da olsa, Farisi ifadenin daha doğru tercümesi şöyle olsa gerek.Çünki "dahil-i cennet şevem" ibaresindeki "şevem" kelimesinin sonundaki "m" harfi mütekellim-i vahdeye işaret eder.
"Ya Resûlallah!
Ne olur Ashab-ı Kehf’in köpeği gibi ben de senin ashabının arasında Cennete gireyim.
O Cennete gitsin ben Cehenneme, reva mıdır?
O Ashab-ı Kehf’in köpeği ben senin ashabının köpeğiyim."