Dinden uzak gençlere tebliğ için, onlarla taviz vererek yaşamak uygun mu? Meselâ bir erkeğin bayanlara ders yapması gibi...
- "Maddî ve manevî her şeyi feda etmek"ten kasıt nedir?
Değerli Kardeşimiz;
İslam ve iman hakikatlerinin neşrinde; teknoloji nimetlerinden faydalanmak elbette güzeldir. Lakin maksat iman hakikatlerini anlatmak olunca, her vasıta mubah kabul edip hareket etmek ne İslam dini ile ne de Risale-i Nur'un düsturları ile bağdaşmaz. Doğru ve temiz gayeler, doğru ve temiz vasıtalarla yapılmalıdır. Hak dava, hak bir vesile ile yapılmalıdır. Yoksa gaye hak olup da vesile ve vasıta batıl olursa, bunun hiçbir manası kalmaz, İslam açısından da caiz olmaz.
Bir erkeğin bayanlara, İslam’ın koymuş olduğu kaidelere uymadan ders vermesi, caiz değildir. İlle de verilmesi gerekiyor ise; tesettüre ve harem ve selamlığa riayet edilmesi gerekir. Yoksa karşı karşıya ders vermek caiz olmaz.
Üstad'ın "Maddî ve manevî her şeyimi feda ettim." sözü; tam aksine, "Dünya ve ahirete ait bütün lezzet ve makamları terk edip, iman hizmeti için her şeyden feragat ettim." manasındadır. Yoksa "Haram ve levhiyatlara girerek, iman hakikatlerini anlattım." demek değildir.
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü