Diğer tefsirleri okumadan birilerine "Risale-i Nur diğer tefsirlerden daha yüksek" denilir mi?
Değerli Kardeşimiz;
Evvelâ; böyle bir kıyaslama yapmak, baştan yanlış ve hatadır. Zira diğer tefsirlerin de kendi sahasında ve kendi döneminde kıymet ve ehemmiyeti vardır. Onları böyle lüzumsuz bir kıyaslama ile tahfif etmek doğru değildir.
İkincisi, Risale-i Nurların azametini anlamak ancak, muhtevasının anlaşılması ile mümkündür. Bu yüzden, Risale-i Nurları şekil olarak övmekten ziyade, muhtevasını nazara vermek daha tesirli bir yoldur. Risale-i Nurların muhtevasını anlayan birisi, zaten farkı takdir edecektir. Yoksa şekil olarak bir kıyaslama, sadece münakaşayı ve nizaı artırır.
Üçüncüsü, Risale-i Nurların farkını göstermek için bütün tefsirleri okumak gerekmiyor. Risale-i Nurları nazara verdiğimiz zaman, muhatap diğer tefsirlerden haberdar ise kendisi farkı görecektir.
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü
Yorumlar
Risale-i nurları okuduğumdan beri diğer Alimlerimizin eserlerini okumak istediğimde canım sıkılıyor ve okumak istemiyorum...bu o nur yüzlü Alimlere ve o güzel eserlerine saygısızlıkmıdır veya haşa sümme haşa onların eserlerini değersiz görmekmidir....bana mesela imam rabbani hazretlerinin mektubatı verildi ve ben ondan bir yeri okuduğumda içimde bir sıkıntı oluştu... ve ikisini kıyas yapmak kesinlikle yanlış zira ikiside kendi sahasında hakkı ve hakikati anlatıyorlar benim sorum böyle düşünmem o güzel insanlara ve onaların eserlerine saygısızlıkmıdır veya küçük görmekmidir ve bu düşüncem bir vesvesemidir?
Yani risaleler adeta beni etkisi altına aldı ve ben diğer alimlerimizin eserlerine ara sıra baktığımda etkisi altına almıyor demek edebe aykırımıdır bilmiyorum ama okumak isteği gelmiyor diyeyim ve şeytan bana diyor ki" sen o alimlerin ve onların eserlerini küçükmü görüyorsun ki okumak istemiyorsunda risalelere tercih ediyorsun ve bir daha okumayacağım diyorsun" tarzında bir düşünce geliyor...
umarım sorunumu anlatabilmişimdir ben Allah dostlarını ve onların o nurlu eserlerini çok seviyorum bu vesveseye karşı ne yapmam lazım?