Bediüzzaman Said Nursinin, kendisine verilen onca sıkıntı ve tazyikatı, inayet olarak ifade etmesinin izahı nasıldır?
Cevap
Değerli Kardeşimiz;
Büyük insanlar, Allah’tan gelen bela ve musibetleri Rahmani bir iltifat olarak kabul edip tam teslimiyet içine giriyorlar. Üstadımız da başına gelen sıkıntı ve baskıları, Allah’tan gelen bir inayet bir ikram bir iltifat olarak değerlendiriyor.
Tabi bu gibi sıkıntı ve belalar sebepsiz ve hikmetsiz değildir. Bela ve musibetlerin en büyük gayesi, insanı manen kemale erdirmektir. Çünkü insan bu dünyaya tekemmül etmek için gelmiştir.
Baskı ve musibetlere en çok peygamberler, sonra sâlih insanlar ve evliyalar maruz kalmıştır.
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü
Yazar:
Kategorileri:
Okunma sayısı : 1.660