Bediüzzaman Said Nursi'ye neden "Üstad" diyorsunuz?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Üstad" kelimesi, ilim veya sanat alanında üstün bilgi ve yeteneği olan kişileri tanımlamak için kullanılan bir unvandır. Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri de bu zamanda Kur'an'ın anlaşılmasında ve birçok insanın imanının kurtulmasında en etkili vasıta olan Risale-i Nurların müellifi olması sebebiyle "Üstad" unvanına layık görülmüştür. Risale-i Nurlar, onun mübarek kalp ve zihin aynası vasıtasıyla Allah tarafından ikram edilen bir ilham ve ihtar olmakla, ona hürmet ve dua etme hakkı da tanınmıştır.

Bu durumda, Üstad Hazretleri şahıs olarak fânidir, ancak Risale-i Nurlar bakidir ve kıyamete kadar devam edecek bir eser olarak değerlendirilmektedir. Nimetin gerçek sahibi Allah'tır ve asıl hürmet ona (cc) yapılmalıdır. Bununla birlikte kendisi istemese de nimetin aracına da hürmet etmek gereklidir. Bu nedenle, Üstad Hazretlerine duyulan saygı ve sevgi, Risale-i Nurlar aracılığıyla da devam etmektedir.

Bu Üstad ifadesini ve unvanı, ilk olarak Hulusi Yahyagil Ağabeyimiz kullanmıştır ve böylece bütün talebelerine de sirayet etmiştir.

Hulusi Ağabey:

"Üstad'ım bana ve dinleyen her zevi’l-ukule, 'Tarikat zamanı değil, imanı kurtarmak zamanıdır. Beş vakit namazını hakkıyla edâ et; namazın nihayetindeki tesbihleri yap; ittibâ-ı sünnet et; yedi kebâiri işleme.' dersini vermiştir. Ben gerek bu derse, gerek Risaletü’n-Nur’la verilen derslere, Kur’ân’dan istinbat buyurarak gösterdiği hakikatlere karşı Allah’ın tevfikiyle can ü dilden belî dedim, tasdik ettim ve bana böylece hakikat dersini veren bu zata da ömrümde ilk defa olarak Üstad dedim. Hata etmedim, isabet ettim." Hulûsi (Barla Lahikası, 4. Mektub)

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Yükleniyor...