"İslâm'da kişiye ancak çalıştığı kadar vardır." denir; ama Üstad bu hususta "Bir Nur talabesinin yaptığına başkası ortak olabilir şirketi maneviyece." diyor. Peki bunun kesinliği ne derecedir, bilgi verir misiniz?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Cenab-ı Hakk, fazl ve kereminden, ibadetlere bire on, bazen bire bin, bazen de Kadir Gecesi'nde olduğu gibi bire otuz bin sevap veriyor. Hatta kadir gecesi tek bir gece iken, ihya eden için bin aydan daha çok sevaplı ve hayırlı bir gece olabiliyor. Bunların hepsi ayet ve hadislerle sabittir. Demek insana;

"İnsan için ancak çalıştığı vardır." (Necm, 53/39)

âyetinin umumi hükmü, sevap noktasında sınırlandırılıp hususileştiriliyor. Bu sebeple âyetlerin umumi mi hususi mi olduğunu bilmeden, genel hükme gitmek doğru olmaz.

Üstad'ın kolektif amel işleme fikri, bu gibi hadis ve ayetlerden tahric edilmiştir. Yani dayanağı âyet ve hadislerdir. "İnsana ancak çalıştığının karşılığı vardır." âyeti, sevap ve uhrevi ameller noktasından ziyade, dünyevi işler ve icraatlar noktasındandır.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?

BENZER SORULAR

Yükleniyor...