"Isparta’ya mevkufen beşinci nefyimi, o kalbî duamın kabul olmasına delil eyledi." Üstad cenazesinin Isparta'da olduğuna mı işaret ediyor?
Değerli Kardeşimiz;
Tarihçe-i Hayat'ta önce Kastamonu'da zehirlenmesi, sonrasında Denizli mahkemesi ve akabinde hapishaneye atıldığı vakitte verilen sıkıntılardan dolayı Üstad'ımızın yaptığı dua ve kendisine açılan müjdeli haberle ilgili şu bilgiler mevcuttur:
"Ramazan-ı Şerif’ten bir gün evvel, gizli zındık düşmanlarım tarafından verildiğine kuvvetli ihtimal verdiğimiz -doktorun tasdikiyle- bir zehirin hastalığıyla hararetim kırk dereceden geçmeye başlamış iken, Kastamonu’da adliye müddeiumumileri ve taharrî komiserleri, menzilimi taharrî etmeye geldiler. Ben, o dakikadan sonra, başıma gelen dehşetli taarruzu, bir hiss-i kablelvuku ile anlayarak ve 'Şiddetli zehirli hastalığım dahi ölüme gidiyor.' diye Isparta vilayetinde kıymettar kardeşlerimin kucaklarında teslim-i ruh edip o mübarek toprakta defnolmamı, kalben niyaz ettim.
"Hizbü’l-Ekberü’l-Kur’ân’ı açtım. Birden bu âyet-i Kerime وَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ فَاِنَّكَ بِاَعْيُنِنَا وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ karşıma çıktı, 'Bana bak!' dedi. Ben de baktım, üç kuvvetli emare ile mana-yı işari bana ve bize teselli veriyor. Şimdi başımıza gelen bu musibeti bir cihette hiçe indirdi ve Isparta’ya mevkufen beşinci nefyimi, o kalbî duamın kabul olmasına delil eyledi."
"Birinci Emare: (Şeddeler sayılır.) Hesab-ı ebcedî ile bin üç yüz altmış iki, bu senenin Arabî aynı tarihine tevafuk edip, mânâsıyla der: 'Sabreyle! Başına gelen kaza-yı Rabbâniyeye teslim ol! Sen inayet gözü altındasın, merak etme! Gecelerde tesbihat ve tahmidata devam eyle!' "
"Tahlil: Üç ر altı yüz; dört ن iki yüz; bir س bir م yüz; bir ص bir ف bir م iki yüz on; dört ك bir ع yüz elli; üç ح bir و bir ى kırk; bir ل dokuz ب bir د bir و dört ا altmış iki eder. Yekûnu bin üç yüz altmış iki ederek, bu senenin aynı tarihine ve başımıza gelen musibetin aynı dakikasına tamı tamına tevafuku, kuvvetli bir emaredir." (Tarihçe-i Hayat, Denizli Hayatı)
Üstad'ımız burada, bundan sonra yerleşmek istediği memleketi Rabbinden niyaz ettiği ve bu niyazın sonunda duasının kabul edildiğine dair bir işaret ve delil bulduğunu ifade ediyor. Yani Isparta vilayetinde kıymettar kardeşlerinin kucağında vefat edip, o mübarek toprakta defnolmayı kalben niyaz ettiğinden duanın kabul şeklini de ortaya koyuyor.
Ve böylece vefatının neticesinde tekrar nefyolacak, ama bu nefiy zahiren zamanın zalim ihtilalcilerinin kararı olmakla birlikte gerçekte kaderin bir planı ile gerçekleştiği şeklinde yorumluyor. Kaderin de Üstad'ın samimi ve ihlaslı duasıyla bu kararı verdiğini de ilan ediyor.
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü