Block title
Block content

Mahlukatın tarz-ı tesbihat ve ibadetlerine insan nasıl müdahale edebiliyor?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Ormandan ağaç keserek ev yapan bir çiftçi, ağacın tespihatına son vermiş demektir. Aynı şekilde, bir koyunu kesip yiyen kişi de onun tespihatına müdahale etmiş olur.

Şu var ki, bu müdahale insan için geniş bir yetki ve büyük bir şeref olmakla birlikte, hesapsız kalacak da değildir.

İnsan bir gecekonduyu sökerse, onun yerine mükemmel bir apartman oturtacak demektir. Apartmanı söküp gecekondu yapmak, yahut hiçbir şey yapmayıp faydasız arsa haline getirmek akıl kârı değildir.

Mahlukatın tespihlerine müdahale eden insan, kendisi bu tespihi onlardan çok daha ileri derecede yapma istidadında olduğu için, bu yetkiye sahip kılınmıştır. Koyunu kesip yiyen insan, koyunun yapamadığı çok ileri seviyede bir tespih yapacaktır ki, bu müdahale hikmetsiz olmasın. Ve kendisinden bunun hesabı sorulmasın.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Paylaş

Yorumlar

abdullah ım
SA Veinminşeyyinillayüsebbihi bihamdihi..... Sırrınca zaten Kainattaki her şey lisan-ı mahsusasıyla rabbini tesbih eder, hamd eder. Şekil ve makam değiştirsede. Hilkat-i Kainatın maksadı Şükürdür ve şükre bakar. Şükrün bütün envaiyle tezahhürü kamil mümin ile olmaktadır. Tesbihat bir şükrün neticesidir. İnsanın müdahalesi zahirde olan ağaç kesmek tavuk yemek olduğu gibi,Fakirin anlayabildiği Mevcudata tasarufa mezun olmasındandır diye düşünüyorm. Allahu alem Hz. Üstad (ra) ta ozamanda GEN ilmine işaret buyuruyor. Baki Slam.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
dr karaman
sa...aklıma takılan bi durum oluştu...sormadan mutmain olmıyacam...mesela aslanda ceylanı yer veya koyunda ot yer ve bunların tesbihatına son verebilir...yani diğer hayvanlarda mahlukatın ibadetine son verebiliyorlar diye anlıyorum...insandaki fark idrak edilecek bilinçli yapılacak tesbihat mıdır??tam anlamadım aydınlatırsanız sevinirim...
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
İnsanın mahlukatın tesbih ve ibadetine müdahale etmesi o tesbih ve ibadetleri bilkuvve ve niyet olarak üstüne alarak mahlukata vekillik etmesi anlamındadır. Yani müdahaleyi illede kesmek engellemek şeklinde anlamak gerekmiyor. Mahlukatın fıtri ve hali olarak yapmış olduğu tesbihatı insandan başka sahiplenecek külliyetli bir varlık bulunmuyor.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Yükleniyor...