Bediüzzaman'a neden "Üstad" denmektedir? Risale-i Nur'u mürşit kabul etmekle Üstad'ı kabul etmek arasında ne fark var?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Üstad: Kelime olarak ilim veya sanatta üstün olan kimse, usta, sanatkâr, muallim, profesör. Bilgide veya sanatta veya amelde maharetli zât manalarına geliyor.

Üstad Hazretleri de bu zamanda Kur’an’ın anlaşılmasında ve nice insanın imanının kurtulmasında en kuvvetli bir vasıta ve tefsir olan Risale-i Nurların müellifi olmasından ona "Üstad" vasfı veriliyor.

Risale-i Nurlar, onun mübarek kalp ve zihin aynası vasıtası ile Allah tarafından ilham ve ihtar şeklinde bize ikram ve ihsan edildiği için, onun da hürmet ve dua da hakkı vardır. Nasıl bir elmayı yemek için elma ağacının bakımını yapmak zorunda isek, halbuki elmanın hakiki vesile ve sahibi Allah’tır, ama Allah elmayı o ağacın vesileliği ile bize ikram ediyor. Öyle ise elmanın sahibi olarak Allah’ı bilirken, ağacının da vesilelik bakımını yapmak ile mükellefiz.

Aynı şekilde Risale-i Nurlar bu zamanda Allah’ın bir inayet ve ikramı olarak Üstad Hazretlerinin vasıtası ile bizlere ikram ve ihsan ediliyor. Nimetin sahibine şükrederken, nimetin vasıtasına da hürmet etmek gerekir.

Üstad Hazretlerinin şahsı ile Risale-i Nurların "mürşitlik" derecesi aynıdır, lakin birisi fani diğeri bakidir. Üstad Hazretleri fanidir, ama Risale-i Nurlar bakidir, kıyamete kadar devam edecek inşallah.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Okunma sayısı : 4.736
Sayfayı Word veya Pdf indir
Bu içeriği faydalı buldunuz mu?

Yorumlar

hakanahmet
evet ;bazı kimselerin sadece risale-i nuru esas alıp üstadı devreden çıkarması hakikat değil bu sadece kuranı esas alıp efendimizi esas almamakla eşdeğerdir..sonuçta bu mübarek kuran nurları başkasına değil sevgili üstadımıza ilham ve ihsan edilmiş..risale-i nurun kemalatı aynen üstadımızda mevcuttur..
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Yükleniyor...