"Bir dâvâ sahibinin ve bilhassa ıslahatçının muvaffakiyet şartlarının en mühimmi feragattir." Neden "ıslahatçı" denilmiş?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Islahat", kusurları ve eksiklikleri gidermek için yapılan işlere ve düzeltmelere denilir. Islahat çok sabır ve itina isteyen bir merhaledir. Ve bu süreçte insanın çok gayretli, azimli ve sebatlı olması gerekir.

Tahrip çok kolay, tadilat ve tamirat ise çok zordur. Çünkü tadilat uzun ve meşakkatli bir yolculuktur, herkes bu yolculuğa kolay kolay tahammül edemez. Dolayısı ile ıslahat ile feragat siyam ikizleri gibidir, birisi olmadan diğeri olamaz. Yani özveri ve feragat sahibi olmayan maceracıların muslih ve ıslahatçı olması mümkün değildir.

Üstadımızın hayatını incelediğimizde, onun ne kadar fedakâr ve sabırlı olduğunu görüyoruz. O, bütün ömrünü iman ve Kur’an hakikatlerinin neşrine vakfetmiş, milletin maneviyatını ıslaha çalışmıştır...

Bediüzzaman Hazretleri’nin iman ve irfan sahasındaki fütûhatı, tarihte eşine rastlanmayan, dengi olmayan bir tecdid ve irşad hareketidir. Bediüzzaman, derin marifeti, engin tefekkürü, büyük tevekkülü, eşsiz sabrı, azami ihlâsı, çelik gibi iradesi, yüce sadakatı ve zengin muhakemesi ile mümtaz bir şahsiyettir.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Kategorileri:
Okunma sayısı : 1.826
Sayfayı Word veya Pdf indir
Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Yükleniyor...