"Birden manevî bir sinema ile elli sene sonraki vaziyetleri bana göründü." Allah bildirirse, büyük zatlar gaybı bilebilir; peki bunu gizlemeleri gerekmez mi?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Göründü" ifadesini iki şekilde anlayabiliriz.

Birincisi, İslam itikadına göre ömrünü sefahette geçirmiş birisinin kabirde azap çekmesi kuvvetle muhtemel bir manzaradır. Üstadımız bu manzarayı umumî bir kaide olarak zikrediyor.

İkincisi, Üstadımızın velayet kuvveti ile o manzarayı görmüş olmasıdır ki, Ehl-i sünnet itikadında evliyanın böyle manevî ve gaybî keşifler yapması caizdir ve vakidir...

Üstad'ın Risale-i Nur'un makbuliyetine dair çıkarmış olduğu müjde ve iltifatlar ya Kur’an ayetlerinden ya Hazret-i Ali (ra)’in Celcelutiye'sinden ya da Abdulkadir-i Geylanî Hazretlerinin eserlerinden alınmadır. Dolayısı ile Üstadımız kendi kerametini değil, bu mübarek kaynaklarda bulunan keramet derecesindeki işaret ve iltifatları meydana çıkarıyor.

Üstadın böyle bir beyanda bulunmasının en büyük gayesi ise, bu zamanda dehşetli bir cereyan olan dinsiz felsefe karşısında Risale-i Nura bel bağlamış onunla imanlarını kurtaranlara manen destek olmak ve onları psikolojik açıdan te’yid etmektir. Yoksa hâşâ kendine bir kıymet ve makam çıkarmak için değildir.

Umuma bakan ve umumun menfaatine hizmet eden bu tarz kerametlerin izharında bir mahzur yoktur. Çünkü kerametin kaynağı başkası, menfaat temin eden ise umum ehl-i imandır.

“Karşısındaki lise mektebinin büyük kızları, onun avlusunda gülerek raksediyorlardı. Birden manevî bir sinema ile elli sene sonraki vaziyetleri bana göründü.”(1)

Bu ifadeler kerametvari değil, muhtemel iki netice üzerinden yapılan umumî bir değerlendirmedir. Bu dehşetli ahir zamanda insanların ekserisinin dalalete düşeceği, günaha bulaşacağı ve cehenneme gideceği zaten hadislerde açık bir dille ifade edilmektedir ya da kuvvetle muhtemeldir. Yoksa Üstadımız filanca cehenneme gidecek diye kesin bir hükümde bulunmuyor.

(1) bk. Şualar, On Birinci Şua, Üçüncü Mesele.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?

Yorumlar

Keşşaf123

Teşekkür eder saygılarımı sunarım.  Allah bu yolda yar ve yardımcımız olsun. Allah rahmet ve bereketini siz ve bizlerden esirgemesin. Selamünaleyküm

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Nurefşannnnnn

Bazıları burda tenkit yolu ile üstadın geleceği gördüğünü söylediğini ancak geleceği sadece Allah görür ayetine muhalif olduğunu söylüyor. Bir talebe sadece dans etti diye nasıl azaba müstehak olsun diye tenkit ediyorlar. Buna nasıl bir izah gerekir?

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)

Bu paragrafta bir şahsın ismi geçmiyor bir kişinin özel hayatı afişe edilmiyor genel anlamda hayatını gaflet ve günahlarla geçiren insanların muhtemel kabir ve ahiretteki durumu izah edilmekte.

Yirmi yaşındaki gençlerin elli sene sonraki hallerinin kabirde toprak olması muhakkak ve mukadderdir. Bu ifadede gaybı bilme iddiası bulunmuyor.

Azaba gelince günümüzde insanların geneli gaflet ve dalalet üzerine yaşadığı için kabir azabı çekmeleri yine muhakkak ve mukadderdir. Yani bu ifadeler genel olması ve isim verilmeden ifade edilmesi ciheti ile gaybidir denilemez.

“Öyle bir zaman gelir ki kişi malını helâlden mi, haramdan mı kazandığına hiç aldırış etmez.” (Buhârî, Büyû, 7, 23)

“Öyle bir zaman gelecek ki insanlar iyiliği tavsiye etmeyecek, kötülükten de sakındırmayacaklar.” (Heysemî, Mecmau’z-Zevâid, VII, 280)

“İnsanlar üzerine öyle bir zaman gelecek ki fâiz yemeyen hiç kimse kalmayacak! Kişi doğrudan yemese bile ona tozundan bulaşacak.” (Ebû Dâvûd, Büyû, 3/3331)

Bu hadisler bu zaman dilimine işaret ediyor ve genel anlamda insanların ahvalinden bahsediyorlar. Bu tip insanların kabirde azap çekmesi de muhtemel ve mukadderdir.

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.

BENZER SORULAR

Yükleniyor...