Biz Üstad'ı mehdi olarak biliyoruz, Hz. İsa da Mehdi'ye namazda tâbi olacak deniliyor, bunu nasıl anlamalıyız?
Değerli Kardeşimiz;
Hz. İsa’nın namazda Mehdi’ye tâbi olması, O’nun düsturlarını kendine rehber edip, onlar ile irşadını yapmasıdır.
“Âhir zamanda Hazret-i İsa Aleyhisselâm gelecek, Şeriat-ı Muhammediye (A.S.M.) ile amel edecek mealindeki hadîsin sırrı şudur ki: Âhirzamanda felsefe-i tabiiyenin verdiği cereyan-ı küfrîye ve inkâr-ı uluhiyete karşı İsevîlik dini tasaffi ederek ve hurafattan tecerrüd edip İslâmiyete inkılab edeceği bir sırada, nasılki İsevîlik şahs-ı manevîsi, vahy-i semavî kılıncıyla o müdhiş dinsizliğin şahs-ı manevîsini öldürür; öyle de Hazret-i İsa Aleyhisselâm, İsevîlik şahs-ı manevîsini temsil ederek, dinsizliğin şahs-ı manevîsini temsil eden Deccal’ı öldürür. Yani inkâr-ı uluhiyet fikrini öldürecek.” (1)
Bu ifadelerden de anlaşıldığı gibi, Hz. İsa ile Hz. Mehdi müşterek fikrî mücadeleleri ile Deccalı ortadan kaldıracaklar, iman hakikatlerini dünyaya yayacak, Müslümanların huzur ve saadetlerine vesile olacaklardır.
İlave bilgi için tıklayınız:
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü
Yorumlar
HZ.İSA BİR DAĞA İNİP GİTMESİ HADİSİN HAKİKATI İÇİN YETERLİDİR. NAMAZDA UYMASI İSE, HZ. İSANIN MEHDİYE, NAMAZIN MANASI NEDRİ: İNKILABAT, TASARRUF VE İHSANATI GÖRMEK DEĞİLMİ. MEHDİYİ VEKİL TAYİN EDECEK DEMEK ;KAİNATTAKI İNKILABAT, TASARRUF VE İNSAN ÜZERİNE OLAN O İHSANATI SEN YAP DEMEKTİR. ÜSTAD SIRRINI AÇIKLIYOR. MEHDİYE GEÇ NAMAZI SEN KILDIR DEMEK TASARRUFATI SEN YAP DEMEKTİR. ÇÜNKÜ BU ÇAĞIN İNSANI PEYGAMBERE MUHATAP OLACAK SEVİYEDE DEĞİL.İNSANLAR HEMEN MUCİZE İSTEYECEKLER.UÇ KAÇ DİYECEKLER. ONUN İÇİN MUKARRİP VE HAVASSI BİLİR DİYOR.YANİ 3. TABAKAI HAYATIN ÖZELLİKLERİNİ BİLENLER ONU BİLİR DİYOR. NURU İMANIN DİKKATI DEDİĞİ ORASIDIR YANİ.