"Ehl-i dalalet olan hizbüşşeytanın zahiren cüz'î hatiatlarıyla ve isyanlarıyla pek çok mahlukatın hukukuna tecavüz ettikleri ve mevcudatın vezaif i âliyelerinin neticelerinin iptal etmesine sebebiyet verdikleri için..." ifadelerini izah eder misiniz?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

İnsanın bedenini bir gemi olarak düşünelim: Bu gemide atomlar, hücreler ve organlar olmak üzere milyonlarca tayfa çalışıyor. Hepsinin gayesi, beden sahibinin çizdiği rota dâhilinde sahili selamete gitmektir. Bu yüzden o hücre ve azalar vazifesini mükemmelen yapıyorlar.

Ama beden gemisinin dümeni insanın iradesine verilmiş. İnsan ise o hücre ve azaların çalışmasını ve vazifesini dikkate almayarak, ehl-i dalalet olan hizbüşşeytana uyarak, gemiyi Allah’ın razı olmadığı yönlere çevirirse ve asıl maksat olan sahil-i selamete vardırmazsa, bütün hücreler ve organlar yanında güneşinden meyvesine kadar insana hizmet eden bütün varlıklar da insandan şikâyetçi olurlar. Elbette nihayetsiz adalet sahibi ve o bedenin maliki olan Allah, bütün varlıkların hakkını o dümenci olan insandan alacaktır.

Dünya bir sefine, insanlar ise Allah’ın emirleri doğrultusunda hareket etmeleri gereken yolculardır. Hayvanlar ve bitkiler ise gemi sahibinin emirlerine tam itaatle teslim olan diğer varlıklardır. Bu geminin hedefe varması, gemideki herkesin vazifesini eksiksiz yapması ile mümkündür. Herkes vazifesini tam yaparken, inanmayan insanlar isyan edip vazifelerini yapmadıkları için şiddetli bir azaba maruz kalacaklardır.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Kategorileri:
Okunma sayısı : 6.504
Sayfayı Word veya Pdf indir
Bu içeriği faydalı buldunuz mu?

Yorumlar

denizm

Kafirin küfrüyle "mevcudatın vezaif i âliyelerinin neticeleri" nasıl  iptal oluyor? Mevcudat zaten yaratılış gayelerine muvafık hareket ediyor ve Cenâb-ı Allah'ın güzel esmâlarının âyineleri olarak hayatlarını sürdürüyorlar. Yani âli vazifeleri tahakkuk ediyor?

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Nefsül emirde yani işin özünde ve hakikatinde elbette bir değişme söz konusu değil kafir inkar etmiş olsada güneş zikrine devam eder ama her insan bir alemdir ve bu alemin rengini şeklini belirleyende insanın kendisidir bir insan küfrü tercih ederek kendi özel aleminde ki güneşi vazifesiz kıldı onu abes ve boş yaptı her mevcudun özel aleminde ki özel okumaları iptal ederek o özel alemi zulümata attı. Oysa Allah her insanın kendi isim ve sıfatlarına özel ve hususi bir ayna bir mazhar olarak yaratmıştı ama insan kendi eli ile bu özel alemi içinde ki mahlukat ile beraber küfür ve adem karanlıklarına attı. Dolayısı ile nesnel alemi olmasa da öznel alemi vazifesizlikle itham etmiş oldu. 
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.

BENZER SORULAR

Yükleniyor...